Livet på landet

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Maria - 20 september 2010 21:31

... och jag har precis fått besked från mitt - ja, hundarnas då:) - försäkringsbolag att deras dolda-fel och vilandeförsäkringar går igång nu.

Och ja, det kanske kan behövas. För när de är vakna är de mer vilda än tama, kan jag lova. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Thank God att de inte är 10 stycken...   

Numera är de - och mallemamman - förpassade till köket bakom lås och bom (läs kompostgaller:) nattetid. Detta innebär att dagen börjas med storröjning av just köket. Och mallebäbisarna - som jag egentligen inte riktigt tycker är bäbisar längre - blir sååå glada när man kommer, och vill LEKA när de har haft så tråkigt hela natten...  

Detta innebär att morgonproceduren (rastning och utfodring av hundar) har ökat från en halvtimme trekvart till MINST det dubbla. För vem kan lämna gråtande valpisar som bara vill pussas och kramas (och hänga morrandes i byxben eller tröjarmar eller rentav ett och annat gäddhäng om de bara kommer åt:) bakom stängsel och bara kallhjärtat gå ut. Inte jag i alla fall.

Och inte sover de så mycket heller, nuförtiden.   

Tänk om man hade förstått hur lugnt det egentligen var i början, när de låg som små knytten och snuttade på mallemamman...

Nu är det andra bullar minsann   . Men det är väl så det ska vara - det går nog åt rätt håll. Tänker att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna lämna bort Dunder till världens bästa valpköpare som inte ens bor långt bort, men jag anar också att kanske, kanske, kommer jag fläckvis att tycka att det blir lite lugnare...

Men jag vet inte. Båda valpungarna är helt bedårande.

Hursomhaver är de bäst i hela världen, och alldeles, alldeles underbara.   

Men det visste ni väl redan?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards