Livet på landet

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Vanessa rider Lorden...

Av Maria - 12 december 2010 15:37

... nu när Sofia är sjuk. Och ja,  hon är fortfarande riktigt risig. Veckan som gått har hon haft mellan 38-39 graders feber, och veckan före det mellan 39-40 graders feber. Helt slut, stackars liten. Och hostar som jag vetintevad.

Var till akuten förra söndagen och då sa dr att det var ett virus. Var tillbaka i fredagskväll, och då hade det övergått (?) i en infektion, så då fick hon utskrivet penicillin. Som hon började äta på bums. Jo tjena, inte är hon något bättre. Får väl åka tillbaka och höra vad nästa besked blir...

Totalt orkeslös är hon iaf, och det är vi inte vana vid. Hon orkar inte vara i stallet och inte rida. Idag skulle hon sadla Edwin när Karin kom och skulle provrida (Karin kanske ska hjälpa oss rida Edwin några dagar i veckan om vi har tur, Karins blogg hittar ni här och kan läsa lite mer om henne och hennes häst), och hon orkade nästan inte få upp sadeln på ryggen på Edwin.

I förbigående ska jag säga att det gick jättebra för Edwin & Karin, kändes helt rätt. Frågan är bara vad Karin tyckte...

Igår och idag har Vanessa hjälpt oss rida Lorden:

  

Välbehövligt - för honom - kan jag säga. Den ponnypojken behöver jobbas för att hålla sig i schack... Så vi är tacksamma för hjälpen vi får nu när Soffi inte orkar. Blixtra är en tacksam åskådare vid ridbanan (och jag med såklart):

  

Sitter vackert och tittar på tills det blir för kallt om rumpen...

 
 
Ingen bild

Susanne

12 december 2010 19:49

Usch, det låter inget vidare med Sofia:( Hoppas hon kan få reda på vad som är fel och få hjälp mot det. Måste vara jättejobbigt att vara så där sjuk. Jag skickar massor av ljus energi till henne!
Han ser verkligen fin ut Lorden, ja och Blixtra oxå såklart - så duktig att sitta så lugnt och fint av en malleflicka tycker jag;-)

 
Ingen bild

Lina

12 december 2010 22:12

Det låter inte kul med feber och hosta :( Hoppas Sofia kryar på sig! Lina o Anders

 
Eva

Eva

13 december 2010 20:33

Uch det låter inge vidare det där Tycker det låter lite som när Glenn fick körtelfeber (visst heter det så?)
Kram

http://hummelns.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards