Livet på landet

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Maria - 18 december 2010 16:16

... och det är andra dagen nu. Med ett stort leende på läpparna. Han är underbart härlig med massor av huvud och nyfikenhet. Vi gillar honom skarpt, hela familjen, trots att han är lite drumlig ibland.

  

(Bilden har vi lånat av Hanna, Lordens förra ägare)

Soffi blev hemma i TRE hela veckor från skolan (med undantag för att hon varit ner och skrivit två prov och lämnat in några recensioner mm) men nu är hon på bättringsvägen, om än mycket mycket trött.

Hon känner sig nöjd med Lorden iaf, och planerar att anmäla sig till en tvådagars hoppkurs på jullovet. Äntligen, säger jag.

Och Edwin, ja han har lite semester nu, men jag trot han gillar Lorden också, trots att han tagit kommandot i hagen...

Av Maria - 18 december 2010 16:11

... har vi varit på idag, Blixtra & jag. Anmälde oss till en klickerkurs hos ET-Hund som började förra lördagen, och anledningen till det var att vi har använt klicker en del på valpkursen. Och jag kände att ohoj, vad dåligt med kött jag har på benen när det gäller klicker. Och då anmälde vi oss. Förra lördagen fick vi väl mer eller mindre klicka in oss själva (förare   ) och prova på övningarna Klickerklok och Repetitionsklick, som vi också jobbat med hemma under veckan. Jätteroligt - trots att jag fortfarande kan känna en osäkerhet om jag klickar vid rätt tillfälle, tvekar man det minsta blir det ju liksom försent och utan verkan...

Idag har vi också tränat Klickerklok och Repetitionsklick, samtidigt som vi tränat en del stadgeövningar och avslappning. Jätteroligt. Blixtra blir dock väldigt, väldigt trött (och säkert mätt också för den delen) innan vi är klara...

Har nu köpt Klickerträningens bibel som jag ska fördjupa mig i under semestern...

  

... så får vi se om vi är något Klickerklokare när vi kommer tillbaka...

Om inte - har vi iaf haft många trevliga stunder när vi försökt, Blixtra och jag...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards