Livet på landet

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Klickerträningskurs...

Av Maria - 18 december 2010 16:11

... har vi varit på idag, Blixtra & jag. Anmälde oss till en klickerkurs hos ET-Hund som började förra lördagen, och anledningen till det var att vi har använt klicker en del på valpkursen. Och jag kände att ohoj, vad dåligt med kött jag har på benen när det gäller klicker. Och då anmälde vi oss. Förra lördagen fick vi väl mer eller mindre klicka in oss själva (förare   ) och prova på övningarna Klickerklok och Repetitionsklick, som vi också jobbat med hemma under veckan. Jätteroligt - trots att jag fortfarande kan känna en osäkerhet om jag klickar vid rätt tillfälle, tvekar man det minsta blir det ju liksom försent och utan verkan...

Idag har vi också tränat Klickerklok och Repetitionsklick, samtidigt som vi tränat en del stadgeövningar och avslappning. Jätteroligt. Blixtra blir dock väldigt, väldigt trött (och säkert mätt också för den delen) innan vi är klara...

Har nu köpt Klickerträningens bibel som jag ska fördjupa mig i under semestern...

  

... så får vi se om vi är något Klickerklokare när vi kommer tillbaka...

Om inte - har vi iaf haft många trevliga stunder när vi försökt, Blixtra och jag...

 
 
Ingen bild

Jill med familj

18 december 2010 19:48

Alltid kul att förkovra sig inom hundträning :) Ha en jätte trevlig semester. Vi gjorde dunder succé idag på Elliots kalas, Dunder klättrade/hoppade upp på köksbänken och snodde tårtan, hahaha vilken jäkla buse. Så det blev ner till ica och köpa en ny...tur för honom att han är alldeles för söt för att vara arg på ;) Trevlig jul och hälsa familjen.

Maria

18 december 2010 22:14

När man minst anar det kommer kreativiteten störtande:) Och jag säger som du - tur att de är så himla söta... våra godingar!
Ha en härlig jul ni också, så hörs vi & syns när vi kommer hem. Och glöm såklart inte att pussa Dundernäsan från oss:)Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards