Livet på landet

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Sofia rider Lorden...

Av Maria - 18 december 2010 16:16

... och det är andra dagen nu. Med ett stort leende på läpparna. Han är underbart härlig med massor av huvud och nyfikenhet. Vi gillar honom skarpt, hela familjen, trots att han är lite drumlig ibland.

  

(Bilden har vi lånat av Hanna, Lordens förra ägare)

Soffi blev hemma i TRE hela veckor från skolan (med undantag för att hon varit ner och skrivit två prov och lämnat in några recensioner mm) men nu är hon på bättringsvägen, om än mycket mycket trött.

Hon känner sig nöjd med Lorden iaf, och planerar att anmäla sig till en tvådagars hoppkurs på jullovet. Äntligen, säger jag.

Och Edwin, ja han har lite semester nu, men jag trot han gillar Lorden också, trots att han tagit kommandot i hagen...

 
 
Ingen bild

Hanna Harström

20 december 2010 18:12

Det låter ju toppen! Han kommer bli överlycklig av att få hoppa igen, det var ju ett tag sedan:) Saknar honom såå mycket, men på onsdag kommer min nya storhäst! Hoppas att han sköter sig lillgubben. Ha det bra! Kram / Hanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards