Livet på landet

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Hoppträning i ridhuset...

Av Maria - 30 december 2010 00:48

... en tvådagars för Cissi Hansson, har Sofia & Lorden varit på ikväll. Spännande. Båda var lite ringrostiga - och vad värre var, såg vi att Lorden också blivit VÄLDANS rund om magen av allt hö-ätande   - Sofia har ridit honom en 5-6 ggr sedan hon frisknade till, och hennes sjuka innebar också att han fick stå nästan de första hela två veckorna när han kom. Och äta hö med Edwin...

Men - back on track & nya tag.

  

Hur det gick? Hyfsat, får man väl säga, för att vara första gången. Han är av en helt annan kaliber än Edwin, och att bara tänka om där - ta i och håll! - och sen fanns nog inte orken fullt ut hos båda. Men hoppningen gick bra, båda tyckte det var roligt. Men - visst - finns det en del att träna på. Filmade, men de blev  inte i någon bra kvalitet, gör ett nytt försök i morgon och lägger ut då.

Rolig är han iaf, Lorden. Lite finurlig vid lastningen - inte rädd eller stressad - men skulle ta det lite i sin takt. Nosa på allt från väggar till mellanväggar, golv och ramp och titta noga på oss som var med. Sen knallade han rakt på utan problem. På vägen hem var han nog lite trött, för då gick det fortare på - eller också kände han igen transporten   - man vet ju inte hur de tänker, de små liven.

(Men tanken slog MIG - att man kanske skulle prova klickern vid lastning? Det här är en häst med huvudet på skaft, och som tycker om att tänka lite själv...

Så kanske... Idag blev det en kraftgrovpellets för varje tänk framåt -- men ingen belöning för bakåt... Mohahhaa... Vem vet?)

 
 
Pernilla Östberg

Pernilla Östberg

4 januari 2011 23:42

Jag råkade visst hitta hit när jag kolla lite på eran kennels hemsida :D

Jag tycker verkligen att det ser ut som om att ni hittat en super ponny,kollade på videon från hoppningen på youtube som Sofia lagt ut, verkar vara en fin ponny med lite ''GO'' hoppas de två kommer långt<3
Jag ska satsa på hoppningen nu med min medryttarhäst om hon blir frisk igen:(:)

Jag ska försöka komma igång med agilityn nu efter en låång paus och samtidigt slita med mig Sofia ut på lite agilityträningar så att lilla Fia får hoppa lite.

GOD FORTSÄTTNING 2011 ÖNSKAR PERNILLA OCH GALNA TERRIERN ZEVEN!

http://wyndra.bloggplatsen.se

Maria

5 januari 2011 07:29

Hej Pernilla & kul att du tittade in! Visst är det roligt med hundar och hästar! Lycka till du också, både med hästen och hunden. Vi hörs och syns!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 5 maj 18:12

? idag. Krattade och krattade, lyssnandes på ljudbok eller pratandes i telefon (thank god for i-pads), meden paus för en lunchfika på Strömsbergs café med vännen C. Härligt fotocell mysigt, som vanligt. Tömde väl kärran en sisådär 6-7 ggr innan...

Av Maria - Söndag 5 maj 18:08


? till landet, kompisar! Mina hundar var väldigt nyfikna! ...

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


... idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt.7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de inga spår, eller inga pinnar. Måste ha varit jättesvåra förhållanden!Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mig ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


... var ordet.Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards