Livet på landet

Alla inlägg under november 2013

Av Maria - 14 november 2013 14:20

... heter en föreläsning av Kay Pollak som jag var och lyssnade på i tisdagskväll, på Uppsala Stadsteater.

Such a man.

 

75 år gammal (eller ung?) och sprudlar av livslust, av positiva vibbar och av glädje. Det var härligt att få njuta av hans visdom i tre timmar och förhoppningsvis gå därifrån något litet uns klokare. Eller åtminstone hoppas att han väckt någon tanke som kan utvecklas till något som kan utveckla mig.

Fantastiskt var ordet.


Tillsammans med bästa Katta hann vi också ta ett glas bubbel och hinna med lite babbel på Stationen innan vi lyssnade på Kay. Även det en härlig stund med en härlig vän. Underbart.

 

Av Maria - 11 november 2013 13:57

... blev jag över att hitta Storlurs Blixtra på kvallistan för 2014 års Bruks SM i rapport efter gårdagens tävling. Väl medveten om att det är this far och mycket kan hända än.
Men ändå... vi var där en stund...

Kände verkligen att jag skulle ha velat ringa uppfödaren nu... om jag hade någon:)

Av Maria - 10 november 2013 22:19

...har vi gjort idag, Blixtra och jag. Och Sofia som mottagare. Upp 05.15, hundrastning, frukost och avfärd mot rapportskogen.
9 elithundar, 2 högreklass hundar och en lägre (Yksi). Lilla Y vände på första sträckan och sprang tillbaka till Johnny på B-stationen, tråkigt nog. Båda högreklass hundarna och en av elit hundarna bröt på sträckan A-C. Tråkigt. På sträckan C-A tjuvade ytterligare en av elit hundarna och av tio små negerpojkar blev då 7 st elithundar kvar efter rapporten.
Här lista över tiderna (Blixtra sprang som
nr 8):

Tillbaka till klubben för platsliggning, uppletande och lydnad. Blixtra höll ihop bra - bättre än jag trodde - men vi har inga rutiner eller strategier. Det måste vi jobba på. Alla hundar var jätteduktiga och det var en jätterolig tävling. Jag är jättenöjd med dagen och ser redan fram emot nästa tävling:)

Av Maria - 10 november 2013 22:05

... med sambon. Inbjudan till Electrolux Home:s öppet-huskväll med mingel och plock.

Och så fick vi några timmar på tumanhand eftersom vi åkte in lite tidigare och åt gott på Katalin. En härlig kväll. Vardagslyx, helt enkelt!

Av Maria - 8 november 2013 22:48

... förevigad på duk av Karin Hagström:

Underbar. Sitter på hedersplats hemma ?.

Av Maria - 8 november 2013 10:34

... kör vi på klubben, måndag och onsdag i den mån det är möjligt. Försöker iallafall. Mörkt och kulet även där nu på kvällarna, som tur är finns belysning.

Här med Sofia och Isa, Johnny och Yksi och jag och Blixtra i måndags...

 

Och i onsdags var Blixten och jag upp och körde igenom brukselitlydnaden och då var det bara jag där.

Misstänker att det kom flera senare, det var träningstävling på onsdagstränngen, men då hade vi redan hunnit därifrån...

 

 

Nästan aningens kusligt när man är där själv i mörkret - trots lyset - det prasslar och sprakar överallt...

Och träningen? Ja den gick sådär. Allt sitter inte till 100 än och ffa har vi ff ljudet att tampas med (även om jag tror att det lugnar sig också efter en elitrapport innan vi ska in på lydnaden - om vi nu kommer så långt).

Vi ska tävla vår första elitrapport på söndag och det ska bli jättespännande. Har absolut inga som helst förväntningar, det kan gå precis hursomhelst. Men det ska bli jätteroligt att köra!

Av Maria - 8 november 2013 10:32

... får man numera hålla på med när det är ljust. Kvällarna funkar inte längre, då det nu är så gott som becksvart redan vid 16. Så förra helgen hann vi köra några skick... både med Blixtra och Yksi.

Blixtra efter avslutad träning...

 

Och Yksi in action...

 

Båda gjorde bra ifrån sig!

Av Maria - 8 november 2013 10:29

... här sedd genom Claras kameralins...

Och alltid med samma förväntan i blicken...

 

Blir det något bus...  

Kikar fram i skogen...

 

Redo för mera bus...

 

Storlurs Blixtra, f 2010-08-08

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards