Livet på landet

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Maria - 4 mars 2013 18:39

... -kurs har Blixten och jag varit i helgen. I Tierps BK:s regi. Tillsammans med några andra hundar, mattar och även några åhörare.

Fantastiskt spännande.

Duktiga föreläsare - Catharina Fahlberg från Hund i samarbete:

 

... och Elin Dahlin från Tassa Rätt:

 

Två jätteduktiga tjejer med gedigen erfarenhet från egna hundar, problemhundar och andras hundar.

Otroligt berikande. Hur det än är finns det massor av russin att plocka ur alla kakor. Så även här. Blixten och jag fick med oss en hel massa bra övningar och tankar med oss hem efter helgen.


(Även om jag för ett ögonblick faktiskt funderade över vad vi egentligen gjorde där - när Blixten ligger avslappnad lös på en filt vid mina fötter och sover under föreläsningen - folk går förbi näsan på henne med hundar eller utan hundar, och det är knappt hon lyfter på ett ögonlock. När hon sen vaknar till söker hon min blick och fokuserar med all kraft på mig, och vad som ska komma härnäst... Men som sagt, vi har massor av saker som vi behöver träna. Förväntan och pip, blandannat...  )


Men - det som kanske är mest spännande av allt när man går på hundkurs, är att kanske man inte alltid lär sig så mycket om hunden, utan ibland kanske desto mera om sig själv...
Lite spännande var det allt, för en av instruktörerna - Elin -  hade fena på kroppspråk, och talade om för mig hur mycket signaler som jag sänder ut till min hund som triggar igång henne.

Blixtra.

Som jag själv inte har en blekaste aning om. Och att allt jag gör, gör jag väldigt fort (nu var det här analyser ur ett hundperspektiv, alltså inte humanpsykologi, men när kursen var slut tog reflektionen vid, som den så ofta gör) och alltså genom detta drar igång min hund rejält. Med massor av pip och förväntan som följd.

Att jag kanske borde slå av på takten - och alltså även gå saktare - tyckte hon att jag borde tänka på.

Ur ett hundperspektiv alltså. Påminner jag om. Men någonstans tycker jag att jag hört den förut...   
Ganska intressant. Med tanke på tidigare stresskurser osv. För mig alltså, inte för Blixtra   .

Så - nu har vi något att tänka på igen. Och fokusera på...

Av Maria - 4 mars 2013 18:32

... buzzar jag just nu.

Finns det någon med mindre storlek på vovve som är intresserad av att prova - hör av er till mig för provpåsar och rabattkuponger. Än så länge finns det provpåsar kvar, men de går åt i en rasand takt!

#buzzador#bozitaroburmini#

 

Jag tror jag har berättat tidigare att jag är en buzzador?!

I korthet - för min del - betyder det att jag får provgrejer från olika leverantörer att testa på mig själv, min familj eller mina djur, och också prover att dela ut bland vänner och bekanta, som också får prova produkten mot en utvärdering till mig sen. Och för leverantören en bra marknadsföring - folk får möjlighet att prova och sedan säga vad man tycker.

Lätt som en plätt, genialt och en otroligt tung marknadsföring - mouth to mouth.

Är det någon som vill prova att buzza och bli buzzador - hör av er till mig så ska  jag hjälpa er.

Som sagt - nu är det hundfodret Bozita Robur som gäller. Mina egna hundar proväter för brinnande livet just nu, och det verkar som att de storgillar det.

För trots att vi har två småhundar får de ju också hänga med på våra 2-2,5 timmars promenader och vara lika aktiva - åtminstone fläckvis - som våra större hundar.

Och det kräver sitt foder...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards