Livet på landet

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Maria - 10 mars 2013 20:42

...mår inte bra.
Och jag är så sjukt orolig.
Hon var dålig i fredags natt - kräktes och var dålig i magen. Sprang i skytteltrafik hela natten.
Piggare igår, men dålig i magen. Fick svälta igår och i morse. Verkade pigg på morgonpromenaden, fick lite överkokt ris. Och gick i däck direkt.
Såg på hennes ögon att det inte var bra.
Åkte och jobbade och lämnade henne hemma hos husse. När jag kom hem var hon inte nåt piggare. Hon fick komma ut en stund och kändes något piggare. Fick lite överkokt ris igen.
Nu får vi se var det tar vägen.
Blir det inte bättre blir det veterinären imorgon.
Hu vad jobbigt det är när ens fyrbenta hjärta inte mår bra och inte kan säga vad det är. ..

Av Maria - 10 mars 2013 18:38

... till avresa.

Vi åker till Egypten och Hurghadakusten i månadsskiftet april/maj på en veckas semester.

 

Jag hoppas det blir lika ljuvligt som det ser ut...

 

Även om jag älskar vintern - och speciellt vintrar som den här, utan slask och snösmältning - så har den varit lång i år. Och om jag känner mig själv rätt blir det inte speciellt mycket semester i sommar...

Så - en vecka i Egypten med all-inclusive tror jag blir helt ok.

(Även om jag gärna återvänt till Thailand igen - men det får bli en annan gång...)

Och ja - hundarna ja... Nån som anmäler sig frivilligt:)?

Av Maria - 10 mars 2013 18:26

... gör vi ju dagligen, i en familj med FEM hundar. Såklart.

Däremot brukar vi ta nån extra lång sväng under helgen. I gårdagens strålande väder var vi ute i två timmar med solen i ögonen och promenerade i milslånga skoterspår.

Vi stannade också på härliga, vindstilla ställen i soliga skogsbryn och bara njöt.

 

När man bor som vi gör, så här på landet  och har naturen inpå knuten är det ju oftast bara att gå RÄTT UT, så att säga. Och det var vad vi gjorde igår. Rätt ut, och anslöt på skoterleden som går kors och tvärs häromkring.

Så underbart, både underlag, och vädret. Hundarna njöt i fulla drag, och vi också.

 

Mitt uppe på myren finns denna korsväg, ämnad för skoteråkare:

 

Med solen i ögonen...

 

... hade vi nog kunnat vara ute hur länge som helst.

 

Om inte sambon haft en stundande återklassträff på agendan...

 

... så två timmar fick räcka. Och både vi och hundarna var nöjda med det, tror jag.

Snusandes på lurarna under eftermiddagen och till Mello-finalen.

Härligt gott med nöjda vovvar.


Av Maria - 10 mars 2013 18:23

... och gofika - bara ändå - roar vi oss med ibland.

I veckan har bästa sambon fyllit år - mååånga år - och det har vi firat såklart. Först med la familia, sen med tjocka släkten på annan dag, och med smörgåstårta och tårta.

Paket och blommor i massor, såklart   .

 

Sen har vi ju värsta bageriet här emellanåt, när någon av tjejerna hittar på något smarrigt. Oftast blir det Clara som låter kreativiteten flöda (oavsett vad det gäller foto, sömnad eller bakning...) men ibland även Sofia.

Den här gången (igår lördag) var det Clara som överraskade oss med värsta goda kladdkakan med nötkolatäcke.

Himmelskt god, kan jag  lova.

Det lär inte vara sista gången hon gjorde den...

 

Mumsesmarr...

Av Maria - 10 mars 2013 18:20

... fotograferat av Clara O.

Bästa Blixtra och Ullhedens Yksi... våra   !


 

Underbara bilder...

 

... på underbara hundar...

 

... som busar i snön...

 

Av Maria - 10 mars 2013 18:14

... har ibland sina fördelar. Tro't eller inte.

Jag brukar försöka ta en eller två extra timmar hemma på förmiddagen om jag vet att jag ska jobba sent, alternativt åka hem på lunchen eller däromkring ett par timmar för att ta ut hundar och koppla ifrån jobbet en stund.

Många - långa - härliga morgonpromenader blir det då...

 

Fotat under en härlig morgonpromenad med en del av flocken...

Nu är ju skoterspåren som rena autostradorna häromkring, jättehärligt att gå på vita vidder med solen i ansiktet...

     

Här var jag hemma en lunch och promenerade med hundar. Då solen sken så härligt satte jag mig mot väggen vid poolhuset och njöt av vårvärmen (?) en stund, medan hundarna busade (ovanpå vad som är en vintertäckt pool:):

 

Hur underbart som helst.

Även om det är drygt ibland, att jobba kvällar och helger, så kan såna här små guldstunder i vardagen väga upp och förgylla en del i a f...  

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards