Livet på landet

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Blixtras första elitspårtävling...

Av Maria - 6 juli 2014 21:30

... gick av stapeln i helgen, närmare bestämt på Heby BK. Eftersom jag har dispens (pga getingallergin) med spåret, tänkte jag som så den här gången att hussen fick ta hela tävlingen.

Och som jag tror han har väntat på detta....

Började med trassel på upptaget, två gånger hade hon gjort klockrena spårupptag - men åt fel håll.

Båda gångerna   ! 

Innan hon sen bestämde sig för att följa hussens råd och gå åt andra hållet. Hon hade spårat bra och fokuserat och noggrannt, sa hussen, men går över näst sista pinnen. Tar slutet, men har alltså dubbla bakspår och en pinne borta.

Snacka om poängsläpp.

Uppletandet sen hade hon gjort för 8,5 vilket hussen tyckte var ok, och på lydnaden gick hon för 247,75 p, vilket väl är ok - även om hon kan så mycket bättre.

Slutade på en 3:e placering med 535,75 p och certpoäng. Den här tävlingen var också DM, vilket innebar att de blev bästa Tierpsekipage också, som extra grädde på moset. Mycket fina priser fick de också med sig hem.

 

Men - som den tävlingsmänniska hussen är har han naturligtvis inte tänkt på annat än hur man ska komma tillrätta med spårpåsläppsproblematik, missade pinnar och pip på lydnaden. Så jag antar att det kommer att bli mycket bättre  nästa gång   .

Och nu - äntligen - kan vi också säga att hon tävlar elitspår, våran Blixtra, tidigare har hon ju bara varit

uppflyttad till...

Känns onekligen som att vi haft en tursam och härlig säsong.

Nu återtår bara resten...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards