Livet på landet

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Bästa Blixtra...

Av Maria - 31 juli 2014 11:42

... kan man inte vila i form. Hur gärna jag än skulle vilja.

Att jag aldrig lär mig det.


   


Har tävlat agility nu några helger och fått till någon hyfsad lydnadsträning i den miljön. Men oj, vad hon behöver mera.

Häromdagen var jag uppe på klubben med Ann och Mervi för att träna lydnad, å jisses vilken katastrof. Och jag förstår ju att det inte är Blixtras fel. Överladdad är bara förnamnet, och jag förmår inte hålla ihop henne en sekund. Allt kändes som kaos och katastrof. Nånting gick väl hyfsat, men inte var det mycket.

På kvällen samma dag åkte vi ut för att köra en kort rapport med fokus på framföringar och frispår. Lika överladdad hund där, som jag behöver lära mig att hålla ihop vilket är lättare sagt än gjort. 


Jag var så fruktansvärt deppig på kvällen, och det här med SM kändes väldigt fjärran. Fällde kanhända en och annan tår av uppgivenhet.


MEN. Igårkväll åkte Sofia och jag till klubben igen, och jag hade föresatt mig att fokusera på ljudet. 

Och tamej17 om det inte var en helt annan hund jag hade med mig. Fy fasiken vilken bra känsla jag hade - apporteringarna var suveräna (och varifrån kom dem - jag som harvat och harvat med snabbare ingångar och inte fått någon större respons. Men igår satt dem - vilken jäkla lycka!) och resten var inte katastrof heller. Ja, förutom inkallningen då, för där har hon uppenbarligen glömt hur man stannar SNABBT. Men det jobbar vi på att återuppliva   . Framåtsändandet körde jag Anneli-style och fokuserade på en sakta utgång efter gruppen.

Skallet gjorde hon bra - distinkta skall direkt, och komplett tystnad däremellan. Stegen jättefint. Krypet helt ok.

However, åkte därifrån med en bra känsla och var lite mer positiv än efter gårdagens träning...


Jätteskönt - även om vi såklart har långt kvar till en riktigt bra lydnad. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 5 maj 18:12

... idag.Krattade och krattade, lyssnandes på ljudbok eller pratandes i telefon (thank god for i-pads), med en paus för en lunchfika på Strömsbergs café med vännen C.Härligt och mysigt, som vanligt. Tömde väl kärran en sisådär 6-7 ggr innan d...

Av Maria - Söndag 5 maj 18:08


... till landet, kompisar!Mina hundar var väldigt nyfikna! ...

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


... idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt.7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de inga spår, eller inga pinnar. Måste ha varit jättesvåra förhållanden!Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mig ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


... var ordet.Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards