Livet på landet

Alla inlägg den 9 november 2014

Av Maria - 9 november 2014 21:43

... har vi såklart uppmärksammat idag. Och igår. Fördelat gracerna lite så att säga.

Igår lördagsmiddag och fika hos min pappa (och mamma), idag fika hos Johnnys pappa (och Susanne) och så våra tjejer som grattade sin pappa idag. Och ja, min sambo såklart. 

Hörde att jag nästan fick det att låta som något annat.  Men så är det inte såklart. 

Så - grattis till alla pappor på Fars dag 🍰!

Av Maria - 9 november 2014 16:33

... har vi gjort idag. Årets sista.

Johnny startade Yksi i högre klass, och meningen var att Sofia skulle starta Isa också i högre klass, men  hon har gått och blivit halt. Isa alltså. Själv startade jag Blixtra i elitklass. Igen.

Träffades i skogen i morse, riktigt novemberdis och 7 grader. Halleuja, inget regn.

Till start kom 2 lägreklasshundar, en högre och tre elithundar. På första sträckan tackade en lägrehund och en elithund för sig, och kvar var nu bara Tierpsekipage - Tomas, Eva & Frippan i lkl, Yksi, Johnny & Sofia i hkl, jag och Blixtra i elitklass och likaså Ibiza och Christina och Håkan i elitklass.

Rapporten gick finfint, iaf på A. Blixtra höll ihop bra och var tyst.

Yksi skötte sig ypperligt med Sofia på A också, jättefin framföring, inget ljud (mer än ett startskall/gny).

Här på framföring med Sofia:

 

Snabb som tusan var hon också, lilla Yksan. På första skicket hade Blixtra och hon exakt samma tid, och efter tre skick (och då Yksans rapport var färdig i hkl) hade Blixtra och Yksi på sekunden samma totaltid på tre sträckor.

Nästan skrattretande. Frippan gick hela rapporten idag också, jättebra jobbat. Även Ibiza skötte sig så himla bra (det gör hon väl jämt iofs...).

Tillbaka till klubben för budföring, uppletande, lydnad och plats.

Efter lunch var det budföring (Frippan) och därefter uppletande. Yksan hade gjort ett kanonuppletande (jag såg det inte för vi skulle in direkt efteråt) och när jag kommer in med Blixtra och släpper på tycker jag hon jobbar jättefint och jag känner mig hyfsat fokuserad. Dock tar hon bara tre föremål, och någon sekund innan tiden är ute sätter hon sig och rastar i rutan. Suck vad ledsen jag blev.

Tre föremål, tugg och rastning i rutan slutade på 7 - 7,5 p.

Sen var det dags för lydnad. Hann inte se Tomas och Johnnys lydnad, men förstod av de som tittat att det var bra. Så var det Blixtras och min tur.

In på fria följet så börjar TL med stegförflyttningar. Lite segt, stod det som kommentar i protokollet, å andra sidan hade hon INGET ljud och fick vakna till direkt. Sen hängde hon på jättefint på fria följet - och inget ljud. Det var ju största behållningen av allt! Kanhända hörde jag ett liiiiitet pip på vändningarna på stället, men det var så litet så ingen domare hade ens nämnt det. Sen har vi att jobba på: både inkallningen och framåtsändandet.

Krypet gjorde hon skapligt kändes det som, skallet är alltid ynkligt och halvhjärtat, apporteringarna gör hon men kan göra så mycket bättre. Hoppar gör hon också halvhjärtat men stegen gjorde hon fint.

Sist var det sen platsliggning för alla hundar, och där hade alla fullt.

Tomas och Frippan blev uppflyttade - så himla roligt för dem när jag vet att rapporten på tävlingarna har strulat lite tidigare på grund av att hon är så himla pappakär. Yksi och Johnny blev också uppflyttade på fina poäng, helt otroligt, vår lilla malla får nu tävla elitrapport. Det är helt sjukt, man bara ruskar på huvudet.

Men hon älskar sin husse, och han bär henne på sina armar, de är ett fantastiskt ekipage, se bara betygen:

 

Hamnar på snisken, men jag tror ni kan läsa.

Blixtras protokoll kommer här, vi slutade på 586 p, cert och en 1:a placering. 5:e certet på 5:e tävlingen.

Helt galet, vilken autostrada. Årets mål är uppfyllda för länge sedan, kval till SM, cert och brukschampionat- vilken hund jag har!

 

Så, jag kan lova att det var en glad och nöjd familjen Pettersson/Olsson som åkte hem från tävlingen idag.

Sofia var med och var motförare till Yksi och har också stor del i Blixtras framgångar på ljudsidan.

Vore det inte för att det var söndag skulle vi fira fett, men det får vi spara till nästa helg. Eller helgen därpå.

Eller nån annan helg   !

Av Maria - 9 november 2014 16:31

... har jag fått på jobbet. Som ska vara hos mig i fem veckor. Trevligt med lite sällskap och kontorshjälp!

 

Känns hon igen, kanhända   ?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards