Livet på landet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Firade födelsedag...

Av Maria - 10 maj 2015 22:06

... gjorde vi igår.
Anders fyllde 40 och Pia hade planerat en hemlig fest för honom.
Samling vid 11 på brukshundsklubben i Tierp för fika, grattisar och hundträning.

Vi började med rastning och uppletande i fullstor ruta.
Blixtra, Dexter, Isa, Yksi och slutligen Izzie (Lollos jycke). Alla jobbade bra men Yksan var lite ur slag och inte alls så på hugget som hon brukar.
Sen slogs grillarna igång och det var dags för lunch. Hör bjöds på härlig gratäng, hemgjord dragonsås och fräsch sallad till köttet. Massor av trevliga människor, ungar och hundar i en härlig röra. Och solen! Solen var med oss hela dagen!
Efter lunch tränades lydnad, agility och rallylydnad utifrån vad man ville.
Jätteroligt och trevligt!
Blixtra och jag provade på att köra avancerad klass i rallylydnad och skrattade så vi höll på att kissa på oss. Högerhandling och snurrar som jag vet inte vad. Roligt och massor av tankevurpor när man ska tänka höger i stället för vänster. Men roligt var det.
Här födelsedagsbarnet och Rallykungen (Dexter) som visar var skåpet ska stå :)

Så var det dags för fika och födelsedagstårta - smarrig, hemgjord med blåbär och hallon.
Mums.
Efter fikat packade Johnny och jag, och även Sofia, ihop och åkte hem då vi hade massor som väntade hemma.
Jag är dock helt övertygad om att de som stannade kvar fick en härlig kväll med sällskapsspel och umgänge.
Jätteroligt att vara med - tack för att vi fick frågan.
Och Anders - stort grattis på din 40-årsdag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards