Livet på landet

Alla inlägg den 28 maj 2015

Av Maria - 28 maj 2015 21:40

... man egentligen ska vara ledig sägs det. Och jag undrar om inte det är så att vår bästa tid är nu?
Gullvivor, liljekonvaljer, spirande grönska, hägg som doftar ljuvligt och syrener som börjar slå ut.
Vilken fantastiska årstid vi har nu!

Av Maria - 28 maj 2015 21:34

... fick jag oväntat på bilen vid besiktningen häromdagen.

Fjädrarna till BÅDA framhjulen var rakt av och bilen belades med KÖRFÖRBUD på plats. Vilket innebar att jag inte ens fick köra den till verkstad - utan den måste åka bärgningsbil!

Du har haft änglavakt, sa besiktningsmannen medan han klistrade på spanska flaggan på vindrutan. Och änglavakt, det tackar vi för.
Så jag ringde verkstaden som ordnade med bärgare och reparation. Fick hämta bilen på verkstad ikväll efter reparation och en massa tusingar fattigare så imorgon gör vi ett nytt försök på besiktningen och snart är vi på rull på en väg nära dig igen...
(Idag var det dock cykel och buss som gällde, till och från jobbet... Ovant, kan jag säga...).

Av Maria - 28 maj 2015 21:25

... intogs på Furuviks Brygga med familjen och mina föräldrar.
Födelsedagsmiddag för min mamma, som i måndags fyllde 77 år!

Vi åt en härlig 3-rätters vårmeny bestående av pikant axmarröra på grillad vitlökskrutong serverad med örtolja och citrondressing. Till varmrätt bjöds sesampanerad gösfilé och grillad färsk laxfile med krämig gorgonzolasås, brynta champinjoner och hemkokt fikonmarmelad, serverat med pressad potatis. Desserten bestod av varm hjortronsylt med vaniljglass, vispgrädde och hembakt flarn. Mycket mumsigt. I glasen avnjöts citronbubbel eller lättöl (det var ju ändå söndag!).

En härlig eftermiddag med mycket god mat!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards