Livet på landet

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2015

Rapporten på SM...

Av Maria - 29 augusti 2015 21:08

... blev inte heller en så rolig historia.
För oss.
Samling i Veberöd imorse 07.45
16 modiga och förväntansfulla ekipage for till skogs.
A-stationen var förlagd till ett öppet fält på Revingehed, med ca 500 m öppen och publikfriande bana som första halva sträckan till B.
Soligt och varmt, med parasoller till alla hundar då uppbindningsplatsen låg helt öppen.
Alla förare och hundar trampade iväg ut till B och första start gick 09.15 från B-A. Alla hundar kom in som de skulle på fina tider.
Härligt!

Fick jobba hårt med Blixten som hade startnr 14 och är jäkligt tänd på rapporten. 13 hundar värmde i tur och ordning framför näsan på henne och 13 hundar räknades också ner inför hennes ögon. Utan att det slog runt, och det tackar vi för.
Fick sätta mycket press på henne för att slippa ljud på framföringen.
Tyvärr vimsar hon runt på vägen ut till C vilket gör att hon går på 5,36 där hon normalt bort gå på 3 minuter.
Så var den sagan all. Typ.
I konkurrens med Sveriges bästa elithundar i rapport funkar det inte att slarva bort 2,5 minut. Tyvärr.
Hon hämtade upp sig rejält till 3:e och 4:e sträckan men tyvärr hjälpte det inte ända fram. Vi åkte på 1 p avdrag på tid (Inga Plinga och Anna Linderöf var ruggigt starka och helt outstanding idag, tidsmässigt) och ytterligare 1 p avdrag för ojämn tid.

[Bild]

Men Gud vad jag älskar min hund ändå - hon är den bästa som går med 4 tassar på jorden, jag lovar. För mig.
Tyvärr - med 0 på uppletet sen igår och trots full pott på platsliggningen - räcker detta idag bara till en 11 plac av totalt 14 hundar (av 16 ekipage bröt 2 på rapporten).
Nu återstår lydnaden imorgon men jag har svårt att tro att vi ska kunna hämta upp några massa placeringar där. Men den som lever får se.
It ain't over 'til it's over, som de säger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 25 april 20:01

Årets första, dessutom. I dunjacka, termobraller och 3 plusgrader på lerig grusväg debuterade vi på 6 km, alltid något att börja med.Hade bara Vinna med mig, Pirran är lite dålig i ditt diskbråck så hon vilar lite och äter Onsior den här veckan.Tror ...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:56


... ikväll. Blir det inget trassel har vi möte en gång per år. Trots att jag bott här sen 2007 har jag bara vsrit med på vattenmötet förra året och i år.Shame on me   .Får försvara mig med att de första åren vi bodde här sammanföll alltid dessa v...

Av Maria - Torsdag 25 april 19:52


... är inte billigt, det ska gudarna veta!Dagens reparation gick på 8 430 kr och omfattade byte av fjäder vänster fram, torkararm på vindrutetorkare bak och bromsok. Dessvärre bor jag ju så till så jag måste ha bil, så det är bara att betala och...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:51

... igen   .Snattat från Instagram.Älskar både färg och texter! ...

Av Maria - Onsdag 24 april 22:01

... ikväll på öppen träning.Gick halvskapligt. Inte bra, långt därifrån, men jag kände mig inte helt modfälld när jag åkte hem.Linförighet (problem med fokus), framförgående (problem med fart ut, går för fort, och med ställandet), läggande under gång...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards