Livet på landet

Alla inlägg den 18 juni 2023

Av Maria - 18 juni 2023 23:51

... när man hittar ett saknat presentkort på fel ställe.

Som dessutom har hunnit gå ut och inte längre kan användas   .

Morr   .

Av Maria - 18 juni 2023 23:50

... till mamma och till andra som har gått före oss    i lördags på väg till Uppsala.

Tänker ofta på er, och saknar er så   

Av Maria - 18 juni 2023 22:20

... är räddad!

Fick leverans av ved idag som ska plockas ur och staplas!

Vinna har redan börjat hjälpa till - snor vedpinnar och lämnar över hela tomten    och Pirran försöker vara ordningsman, men det går sådär kan jag säga...

Av Maria - 18 juni 2023 22:18

... och borta bra men hemma bäst ?

Slängde in väskorna när jag kom tillbaka hem, och tog hundarna på en promenad. Lite svalare idag, vilket jag är tacksam för, men inget regn att prata om. Kom några droppar som bara blev retsamt lite   .

Ömsom går de fint, ömsom är det cirkus   .

Tillbaka hem med nöjda hundar och bar in mitt nya fynd, en värmefläkt med fuskbrasa som jag köpt begagnad i Uppsala och som ska stå i mitt uterum! Så nöjd! Värmefläkt i två steg, om man önskar värme, annars bara en fuskbrasa.


Tänk att man inte alltid förstår vad man behöver mest av allt, innan man ser det   !

Av Maria - 18 juni 2023 22:10

... och planerad Uppsala-weekend hos bästa Katta!

Började dock dagen med hundpromenad i värmen och sen rensning av ogräs på ridbanan. Ridbanan är fin, men när den inte används börjar ogräset krypa upp ganska snabbt. Jag sladdar den med jämna mellanrum, men det räcker inte riktigt. Som sagt, det finns alltid något att göra när man har gård   !


Rullade sen iväg mot Uppsala med sedvanlig fördröjning (=tidsoptimist!).

Varmt och skönt och ett glas bubbel på Kattas balkong när jag kom fram!

Vi promenerade till Skaris, där Anna-Karin mötte upp. Ett glas bubbel på Skaris uteveranda innan vi promenerade vidare till AKO:s fina hus i Graneberg, Sunnersta. Där snickelisnackade vi till lite tilltugg och varsin Strawberry Daiquiri - fruktansvärt gott   !

Senare grillade vi och åt jättegod mat!
Vilken mysig kväll med härligt sällskap, god mat och gott i glasen   . AKO:s dotter Elin och hennes vovve, en Berner-poodle kom också och hängde, jätterolig bekantskap   !

På nattkröken promenerade vi tillbaka till Katta och jag sov kvar hos henne. JAG SOV BORTA    !
Jag som är en sån ohygglig hemmagris   ...
Hundarna var i goda händer, det visste jag ju, då tjejerna lovat att ta hand om dem.
Sov som en kung (drottning) och efter en härlig frukost och lite babbel till Nyhetsmorgon rullade jag hemåt.

For förbi pappa direkt på äldreboendet och där mötte tjejerna upp så vi fikade tillsammans och de micklade med pappas nya telefon - ändrade språket till svenska och kanin kontakter. Pappa var glad!

Av Maria - 18 juni 2023 21:56

... och lite AW med Vickan.

Premiärdopp för mig, sen räkmacka och lite bubbel och babbel med bästa V.

Så roligt att ha nån att ta ett glas vin med en fredagkväll - det händer sannerligen inte för ofta    !!
Tjoho   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards