Livet på landet

Alla inlägg den 10 november 2023

Av Maria - 10 november 2023 22:28

... och snart helg.
Hade en halv semesterdag att plocka ut så jag jobbade fram till lunch.
Bakade snabbt en kladdkaka med kolasås och salta jordnötter (14 min i ugn) som sen skulle svalna innan den avnjöts .

Tog hundarna i bilen och åkte upp på åsen och gick en timme. Pirran hade ont i ryggen igårkväll efter den promenaden igår (vet inte om det var för att hon blev kall?) så hon har fått dubbla doser Metacam. Så idag blev det mestadels koppel på, och täcke. Yrhättan Vinna var glad för det, för då fick hon springa lös.

Och som hon springer. Vi stannar upp och tränar stadga, utbackningar och uppletande. Och hon älskar det.

Sen åkte vi tillbaka hem, och jag tog en gofika efter att ha tagit av mig alla blöta kläder.

Malleflickorna verkade rätt nöjda!

Svidade om och åkte till STC och tränade själv en timme. Som alltid är det inget jag längtar efter - jag bara bestämmer mig - men det är förbaskat skönt när det är klart   .

Sen dusch, middag och TV-fåtöljen - och trötta hundar. På spåret, Carina Bergfeldt och lite nyheter.

Ja, det var den fredagen. Full rulle och slapparkväll!
Och nöjda mallar, framförallt !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards