Livet på landet

Alla inlägg den 11 november 2023

Av Maria - 11 november 2023 22:46

... is da shit!

Fantastiska kängor med bra stadga, lätta att gå i och sitter som en smäck på foten. Fryser inte, och är aldrig blöt om fötterna, hur länge jag än gått i skog och mark. Rekommenderas verkligen!

Av Maria - 11 november 2023 22:43

... är en av mina favvorestauranger, så gammal jag är.
Barnslig utformning och kanske har de som sin främsta målgrupper barnfamiljer. Men jag gillar konceptet och de har svingoda drinkar!

Åkte till Gävle ikväll med vännen Christina och käkade lördagsmiddag där. Så gott!

Härlig kväll helt enkelt - och god mat!

Av Maria - 11 november 2023 22:37

... med några likasinnade hundnördar, en alldeles lagom disig novemberdag.

Eva, jag och Lena sågs för att köra våra hundar lite. Vallade sökruta och Pirran fick hänga med - valla-ruta-hunden har ett viktigt uppdrag försäkrar Pirran   .

Börjar med lite för-fika för att planera träningen (och sen såklart efter-fika för att utvärdera träningen). Som ni förstår är fika en viktig del av hundträningen!

Lena, Milo och Eva som figgar (och jag).

Eva och Qira innan första skicket, som är ett tomskick och gör att jag kan stå på stigen och fota, innan jag behöver dyka in i rutan och figga.

Vinna körde också, men inga foton på det.

Duktiga vovvar allihopa, så roligt!

Gick en timme med hundarna efter träningen.
Älskar att promenera i dessa marker!

Av Maria - 11 november 2023 22:29

... med att bli väckt av telefonen kl 07:20.
Sector Alarm som berättar att mitt hemlarm indikerar tappad internetuppkoppling.

Strömavbrott. En snabb titt över fälten och ser att grannarna har ström.
Släppa ut hundar, leta fram pannlampa och en pall. In i skafferiet och leta upp elskåpet.
Jodå, jordfelsbrytaren har slagit ifrån.

På med den, och allt är i sin ordning igen.
Thank god för pannlampor och jordfelsbrytare!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards