Livet på landet

Alla inlägg den 12 november 2023

Av Maria - 12 november 2023 20:18

... in da making, för veckans måltider.

Isterband, färdig potatisgratäng från Ica, kryddor och riven ost på toppen.

Snipp snapp, så är den klar!

Av Maria - 12 november 2023 20:15

... har jag närt vid min barm.

När jag kom hem igen, efter att ha varit till graven och hälsat på mamma, och tränat på STC, var TV:n på. Så märkligt då jag inte lämnat den på när jag åkte! När jag såg slakten, förstod jag, att Vinna inte alls var nöjd med frispårsträningen imorse   .

Av Maria - 12 november 2023 20:09

Farsdagsfika med pappa idag, och tjejerna hängde också med. Det var han glad över.
Smörgåstårta och fika, så mysigt!

Grattis fina pappsen   !

Av Maria - 12 november 2023 20:06

... med lite hundträning.

Först promenad och sen fick Vinna gå på frispårsskick till Sofia på B-stationen, tillbaka till mig på A, iväg igen med förlängning till C och så tillbaka till mig på A. Taggad till tusen, och full fart iväg. Kom in till mig på A i full fart - var det som jag såg.

Dessvärre hade det varit lite trögt att få henne tillbaka till A, så det får vi träna på till nästa gång.
Sen var det Nisses tur, och han fick springa på samma sätt som Vinna. Han var också galet taggad att gå iväg, men inte heller lika taggad på att gå tillbaka till A.

Jaja, det finns alltid saker att jobba på  , vad skulle man annars göra?

Hundpromenad på det, och när jag kom tillbaka till bilen undrade jag hur jäkla kallt 2 plusgrader verkligen kan vara?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards