Livet på landet

Alla inlägg den 16 november 2023

Av Maria - 16 november 2023 16:30

... när man går på promenad är en ynnest.
Denna sjungande Mumin-röst som läser sina krönikor och underfundigheter är helt fantastisk!

Man skrattar och gråter om vartannat   

Dessa två har jag lyssnat på, helt fantastiska!
Håller på med denna nu, också lika fantastisk   

Av Maria - 16 november 2023 12:23

... är inte att leka med.
Vinna bet mig rejält i fingret i början av förra veckan. Naturligtvis inte av elakhet, bara ohyfs. Jag hade en boll som hon ville ha. Där och då. Så hon bet till rejält i mitt finger, av misstag. Jag hade en tjock handske på och tänkte att det nog inte hade kunnat gå igenom, men jo då.
När jag kom hem såg jag att hundskrället bitit ett rejält hål i pekfingret.
Jag tvättade med alsolsprit och la om ett förband. Var inte speciellt orolig eftersom jag har stelkramp sen tidigare.

Men nu har det gått typ 1,5 v och börjar bli lite rött och svullet runt sårskorpan så idag ringde jag till sjh, och de tycker ju inte att hundbett, halvläkt eller ej, är något att leka med.

Så det blev 10 dgr penicillinkur med start idag.

Ja se dessa mallar   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards