Livet på landet

Alla inlägg den 7 augusti 2023

Av Maria - 7 augusti 2023 14:29

... som tusan är jag. Förra sommaren - min första som ensamboende i mitt hus på landet - var vi glädjande nog mycket förskonade från åskväder. Möjligtvis något litet muller i nån utkant, någon gång

Men inatt bröt helvetet lös!

I appen Blixtvakt kan man se var det åskar, och så här såg det ut inatt. Började efter kl 23 när jag ff låg och läste, och höll på till 6-tiden imorse, så gott som oavbrutet. Jag var så rädd - och Pirran också, min äldsta malletik, där jag nog får ta på mig skulden till det obehag hon känner. Vi låg sked under täcket och höll för öronen medan det blixtrade och small så det stod härliga till.

I sängen bredvid ligger Vinna-Pinna helt obekymrad med tassarna i vädret och storsnarkar. Skönt   

Hann ut med hundarna på morgonpromenaden då det var uppehåll, sen var det dags igen. Himlen öppnade sig och åskan stormullrade. Huvaligen, måtte det ge med sig nu   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards