Livet på landet

Alla inlägg den 3 mars 2024

Av Maria - Söndag 3 mars 20:53

... är en favorit för tillfället.

Någon skrev på FB att den smakade Piggelin (ni vet, isglassen). Jag blev sjukt nyfiken och köpte en flaska - och blev gruvligt besviken, för något Piggelin smakade det då inte.

Men god är den, Piggelinsmak eller ej, så jag rekommenderar den starkt!

Av Maria - Söndag 3 mars 20:30

... är en fantastisk prestation för de som genomför den. Själv skulle jag aldrig komma på tanken!
Som sig bör så kollade jag på starten, alltid lika spännande!
I år var det dessutom det hundrade Vasaloppet som gick av stapeln!

Det var väl inte världens bästa före på årets Vasalopp ändå är de så himla snabba. 9 mil på under 5 timmar, imponerande !

Av Maria - Söndag 3 mars 18:37

... och tänt ljus också i minneslunden för de som gått före oss   .

När jag skulle tända ljuset för mamma i lyktan i Askelunden, fanns där redan ett som var tänt! Alltså inte ett batteriljus, utan ett riktigt stearinljus. Jag har absolut ingen aning om vem det kan vara men blev glad och varm ända in i hjärtat av att det är fler än vi som tänker på mamma och tänder ljus för henne.

Så fint!


Tänker på dig varje dag, mamma. Det vet du.

Av Maria - Söndag 3 mars 00:37

... från hell slog till idag. Helt oväntat.
Hade gjort morgonkissen med hundarna och kom på att jag behövde ta in ved.
För det ändamålet har jag tre stora Ikea-kassar som jag fyller ute från vedstapeln och bär in från utsidan.
Och då hände något, när jag lyft in den första påsen. Ajajaj. Tungt som fasiken är det, men jag var ändå uppvärmd (hade ju gått en halvtimme innan jag började).

Har stretchat mycket under dagen, och försökt vara i farten. Om man sätter sig ner, är det ett elände att komma upp sen.

Hoppas det inte blir så långvarigt bara!

Av Maria - Söndag 3 mars 00:20

... rekommenderas!

Såg den för flera år sen på biograf på intetrnationella kvinnodagen,  och såg att den gick på TV ikväll!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards