Livet på landet

Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Regn, regn, regn...

Av Maria - 13 november 2008 13:34

Dagar som idag kan få ner humöret riktigt på mig. Hällregn hela dan och en temperatur som inte överstiger 3 grader. Grått, grått, grått. Och blött.

Sen kan jag inte förstå varför vi alltid har hundar som är yra av glädje över att vara ute - oavsett väder - medan andra har hundar som tittar ut genom den öppna dörren och när de ser att det regnar så vänder de om och måste övertalas att följa med ut. Varför händer det aldrig oss;-)?

Blöta hundar - men glada ändå:



Och blöta hästar. Det kan väl inte vara så kul att vara häst en sån här dag heller, kan jag tro. Om de nu tänker så;-)



Gammal goding att njuta till i busvädret, Rhythm of the rain...


 
 
Ingen bild

Anna, Hugo, Olga och Vera

13 november 2008 19:01

Tur att du är glad trots det dåliga vädret. Här är det endast koppel-kissningar som gäller ett tag fram över och det kan ju kännas skönt i detta väder ;)

 
Ingen bild

Maria

13 november 2008 22:39

Voffor då? Koppelpinkningar, menar jag?

 
Ingen bild

Anna

14 november 2008 08:12

Livmoderinflammation och operation i onsdags för älsklingsrödtottan... Tur att jag gick på min magkänsla och upptäckte det i tid!
Den älskade gultotten är lite biten och är lite sårig så det är tratt där också.
Den tredje stora rödtotten är frisk men totalvägrar gå ut om det är vått!!

 
Ingen bild

Maria

14 november 2008 10:59

Sååå eländigt... stackars små tottar! Ha det så bra ni kan i ruskvädret! Pussa nosar från oss på landet!

 
Berit

Berit

14 november 2008 13:19

Mina Buspudlar ryggar inte heller för regn och rusk, jag tycker det är mysigt att vara ute i alla väder.

http://livsresan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

14 november 2008 14:06

Jo - egentligen finns det ju inte något dåligt väder, bara dåliga kläder;-)
Åtminstone för oss hundägare...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


... idag, som vi sa farväl till dig i Vendels kyrka.Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag    ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards