Livet på landet

Alla inlägg den 5 november 2008

Av Maria - 5 november 2008 22:44

Har fått ringa igen till Råttfångarbyrån Nomor. De har varit ut till oss en gång tidigare i höst (tänkte jag skulle förekomma de små illbattingarna, men hej vad jag bedrog mig;-).

Jag kommer aldrig aldrig aldrig att förlika mig med att ha mössens julafton hemma i mitt hus - jag ska kriga så länge jag orkar!

Eftersom vi fortfarande har en del kvar att renovera - typ vedspis i köket och kakel - är det lite E4 för mössen rätt in i köket. Än så länge har de nöjt sig med det stora skafferiet, men nu vill de utöka sitt revir vad jag har förstått. Aldrig!

Så nu har vi fyllt på med råttgift på korsen och tvären för att hejda deras framfart. Hundarna har blivit förjäkla duktiga musfångare, men det är ju egentligen inte det som de ska behöva lägga sin energi på...

I stallet har vi ju en och annan mus, men det lär vi väl få leva med.

Men inte inne. Kriget fortsätter!

Av Maria - 5 november 2008 22:40

Finns det något härligare än dessa senhöstmorgnar när temperaturen visar på minus 3-4 grader och solen börjar gå upp. I morse var en sån morgon, här på landet. Kunde inte låta bli att ta några mobilbilder på omgivningen här när jag släppt ut hästarna...

Och så hästhagarna... morgonfrostiga...

Morgonpigg Fia... Ässi är i stallet och jagar råttor;-)

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards