Livet på landet

Alla inlägg den 24 april 2008

Av Maria - 24 april 2008 20:59

Ikväll har tjejerna och jag varit och hälsat på en gammal kompis som hörde av sig och berättade att hon skaffat en hundvalp - en Cane corso. Bums var jag inne och googlade - hade aldrig hört namnet på den hundrasen tidigare - och läste allt som gick att läsa. Och igår var vi alltså dit och tittade på lilla Champis som hon heter. En fantastisk go hund, som verkligen har kommit till rätt familj som kommer att ta hand om henne på bästa sätt.

Runt nio veckor gammal, kissar inne, biter på allt och sover bara när hon har lust... ett heltidsjobb m a o - och jag saknar det inte! Men urgulligt när man får hälsa på och gosa en stund och sen åka hem till sina egna som är stora och har slutat kissa inne för länge sen;-)

Av Maria - 24 april 2008 20:55

...och dags att fylla poolen.

Idag har det varit avtäckning av poolen, storrengöring, chockklorering och påfyllning av vatten (och allt annat som man gör), och det måste väl betyda att det är vår på riktigt?

Själv har jag krattat en stund - och tänk att det blir aldrig roligare ju längre man väntar...
Men 19 grader varmt och vitsippor i backen måste väl betyda att våren är här - på riktigt den här gången?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards