Livet på landet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Herkules Öden och Äventyr

Av Maria - 31 mars 2009 22:10

Herkules jobbar på att finna sig tillrätta. Han har fått hälsa som hastigast på hundarna, men det tyckte han inte var någon höjdare. Så nu låter vi honom installera sig i lugn och ro innan vi gör ytterligare försök.

Han känner sig trygg i sadelkammaren, där han har sin korg och sin mat. Han tycker fortfarande att hästarna är lite för stora, men vänjer sig sakta men säkert. Vi har börjat öppna stalldörren ut i vårsolen när någon av oss är ute, och då smyger han ett varv runt stallbyggnaden och så kvickt in till tryggheten igen! Han är en försiktig general, men blir glad när vi kommer och kurrar så glatt när jag kommer in på morronen och fodrar hästar, och det känns bra.

Så långt har vi kommit för dagen!


 
 
Ann o Udda

Ann" title="http://-udda.se]Ann" target="_blank">-udda.se]Ann o Udda

1 april 2009 14:26

Hej på er, vilken fin blogg ni har, hittade hit av en slump, kul att kika runt, såg att det hände saker sist på tävlingen. synd men det ät bara att ta nya tag. Är övertygad att ni fixar det nästa gång. Kan jag lägga upp er blogg på min som en länk?? HA DET GOTT ANN O UDDA

http://Hunden -udda.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Av Maria - Söndag 5 maj 18:12

... idag.Krattade och krattade, lyssnandes på ljudbok eller pratandes i telefon (thank god for i-pads), med en paus för en lunchfika på Strömsbergs café med vännen C.Härligt och mysigt, som vanligt. Tömde väl kärran en sisådär 6-7 ggr innan d...

Av Maria - Söndag 5 maj 18:08


... till landet, kompisar!Mina hundar var väldigt nyfikna! ...

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


... idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt.7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de inga spår, eller inga pinnar. Måste ha varit jättesvåra förhållanden!Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mig ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


... var ordet.Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards