Livet på landet

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Vaccinering...

Av Maria - 30 november 2009 19:29

... av svininfluensa har vi varit på idag, Storasyster och jag. Slank in på den lokala vaccinationsbyrån på morronkvisten och frågade om de händelsevis inte hade någon nasse-spruta låg och skräpade någonstans. Icke, men de skulle hämta några doser under dagen, så om jag kom tillbaka om ett par timmar skulle det nog gå att ordna. Sagt och gjort, två timmar senare stod vi där igen, och hade tagit med en kollega till mig också, och det var rena rama gräddfilen rakt in i sprutrummet.

Så nu är det gjort. Lillasyster är ju vaccinerad sedan tidigare och Sambon vägrar. När jag kom tillbaka till jobbet tipsade jag övriga på avdelningen, så jag tror de flesta var iväg och fick en dos. Nu hoppas vi att vaccinet inte ger upphov till några större sviter, för då innebär det att halva avdelningen ligger imorgon...  

  

 
 
Helena

Helena

30 november 2009 20:13

Hehehe,
Palle Nuh, vilken sköning (även om jag starkt misstänker att någon redigerat bildtexten liiiite!)!
Härligt att ni fått sprutan, äntligen! Jag kan av egen erfarenhet säga att biverkningarna är få och små.... 40 graders feber i en vecka, svinont (med betoning på svin, naturligtvis...) i armen, andnöd och illröda utslag över hela kroppen, vad är väl det ;) ? (Nu hoppas jag verkligen att du läste mellan raderna och insåg att det var skoj.....du vet väl hur jag är...) Mycket hellre ett litet stick i armen än en ECMO-maskin över julhelgen!!!
Kram kram

http://pudelfnatt.wordpress.com

 
Linda

Linda

6 december 2009 11:33

Storasyster?! Har jag missat något? ;-)

http://aller.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 4 maj 19:42


? idag, tyvärr 0,5 p från uppflytt. Så jäkla surt. 7 appellspårhundar till start, 4 bröt. Antingen hittade de ingaspår, eller inga pinnar. Måstena varit jättesvåra förhållanden! Jag drog startnr 7 och fick alltså sista spåret. Två ekipage före mi...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:59


? var ordet. Dessvärre inte alla människor förunnat. Medan andra fått för mycket. ...

Av Maria - Fredag 3 maj 21:58


Underbar tid, det här, älskar våren!

Av Maria - Fredag 3 maj 21:55

? ikväll, av entreprenör i trädbranschen. Valet stod mellan att stå på stege och beskära träd med elektrisk häcksax, eller leja hjälp. Jag valde det senare. Fick hjälp att klippa ner häckbuskarna och tukta häggträdet. Inget finlir, bara göra. Bl...

Av Maria - Onsdag 1 maj 22:17

Började dagen med lite hundträning - spår och uppletande. Spåret gick bra, men då var det skogsspår. Nöjd i a f. Mallenuttor. Pirripirran har ont i ett bakben och får inget göra, bara följa med på rastning. Fantastisk dag även idag, sol och v...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards