Livet på landet

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Maria - 3 juni 2011 23:47

... och jag har varit på ridtur idag. Tillsammans med Sofia & Edwin.

 

Holy moses, ibland funderar jag varifrån jag får alla tokryck. Dessutom hade han stått kanske tre dagar utan att bli riden, och det brukar inte båda gott.

(Ställa av honom på sommarbete - är du inte klok? säger Sofia - då blir han ju galen:)

Men, idag kändes som en bra dag för att ta en ridtur. Så det gjorde vi. Läskigt var det, och ringrostigt, men nog sitter takterna i även om balansen saknas fläckvis...

(Lova att vi bara skrittar!!! Typ...)

Och det gjorde vi. Nästan. En härlig runda om knappt en timme på kvällskvisten, på skogsstigar, skogsvägar i obanad terräng och bland mygg och knott.

Och Bästa Blixten fick följa med, och tyckte att det var en mycket konstig promenad... med matte på hästryggen...

Och Lorden, ja han skötte sig exemplariskt. Hade väl å andra sidan inte kanske riktigt orkat några vilda krumsprång med mig på ryggen:)

Av Maria - 3 juni 2011 23:44

 

... lyssnar jag på för tillfället. Även om jag förstår att hennes musik kanske riktar sig mer till mina tonårstjejer, än till mig. Men jag gillar henne, hon låter som om hon går med ständig bihåleinflammation och så sjunger hon glada låtar.  Som nästan får mig att känna sommarkänslan för måååååånga år sen, nästan så jag blir lite nostalgisk.

Så - varvat med annan favvomusik slinker hon igenom ibland:)


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards