Livet på landet

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Maria - 12 juni 2011 22:26

... och helgens EM-deltävlingar har väl varit samtalsämnet för veckan. Månaden. Halvåret, kanske  till och med.

 

Och i helgen gick tävlingarna alltså av stapeln. Då delar av familjen hade annat för sig (läs hundkurser och hundtävlingar) åkte Sofia och jag dit och intog våra läktarplatser (till det facila priset av 1200 kronor:).

 

Jisses vilket drag! Jag har aldrig i hela livet varit på Dragracing - men nu har jag. Öronproppar och kåpor och vibrationer i hela kroppen. Så häftigt. Nästan kontinental stämning! Massor av folk, och lukten av bränt gummi kommer att sitta kvar i mitt luktsinne några dagar, känns det som...

Idag var sista dagen på deltävlingen, och även den officiella invigningen. Dagen till ära var Jay Smith där och sjöng Like a prayer och Nationalsången. Mäktigt. Flygvapnet hade uppvisning, likaså Stockholms fallskärmsklubb. Kommunstyrelsens ordförande var där, landshövdingen och en massa andra höjdare, och höll invigningstal. Roligt, att ha varit där, när det hände:)

 

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards