Livet på landet

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Den lilla krokodilen...

Av Maria - 8 juli 2012 11:53

 

... blev igår en stooor krokodil...

    

Yksi hade fått ett tuggben av mig att vässa tänderna på - hon är förfärlig att bita i allting - när de andra hundarna var ute. Så var hon ju så himla söt när hon låg där i saccosäcken och tränade sina tänder. Jag gick fram och satte mig på golvet för att fota henne, och ser hur hon viker undan huvudet. Anade såklart genast oråd. När jag sedan går fram mot henne - morrar hon, den lilla råttan... Då var det HENNES BEN!

 

Som jag tidigare sagt är mat, och annat ätbart, väldigt viktigt för henne.

När jag sen sträcker fram handen och tar i benet fräser hon till med en överraskande ilska, tar benet och rymmer i full fart ut på verandan och lägger sig under bordet där - och vaktar sitt  ben.

Den lilla krokodilen blev alltså med ens en stooor krokodil...


Så - sen bedrevs byteshandel med mycket gott resultat resten av kvällen. Kontentan blev att hon kom och la benet i min hand, för egentligen var ju köttbullar mycket   godare än ett hårt tuggben...

Och sen blev man så trött så man bara ville sova en stund...

 

 
 
Ingen bild

Susanne

8 juli 2012 21:23

Visst blir man överaskad över vilka känslor det finns i en sån liten hund! BRA att det som är ätbart är mycket värt det är ju bra att kunna belöna med mat oxå, skönt att det funkade med byteshandel!!

Maria

9 juli 2012 09:30

Jo, det finns mycket reaktioner. Att hon tycker om mat är bara positivt, däremot har hon säkert fått kämpa hårt för sin del, så hon är lite oslipad, om man säger så. Däremot förstår hon på en gång - nästan:) - vad som är ok och inte. Hon är inte dum alls, som sagt, bara lite oslipad...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards