Livet på landet

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Maria - 1 december 2012 22:45

... har kommit.

Och det med besked.

Från att ha varit en mörk och mycket regnig och lerig höst, blev det då vinter i ett slag, mellan torsdag och fredag.

Från 0 till 100 på ett dygn skulle man kunna säga. Det började på torsdagens kväll och fortsatte hela fredagen och även idag har det snöat till och från.

Igår morse skulle jag ut på vägarna och vingla å jobbets vägnar, och då var det bäst att hålla tungan rätt i mun, vill jag lova. Vilket väglag! Kombinerat med ovanan att köra på modd (inga plogbilar hann med, själv körde jag fast redan hemma på stallbacken, som tur var hade jag en gymnasieskola-dotter med mig som - ovilligt - fick hoppa ur i tunna Converse skor (i en halvmeter snö) och skjuta på tills vi kom loss   ...

 

Bilar stod i diket lite här och var, men jag tog det lugnt.

Idag däremot, sken solen på morgonen och snöandet hade lagt sig. För en stund.

Då var det så här vackert här ute hos oss på landet...

 

Fullständigt insnöad bil, visserligen, men massor av glada hundar - som äääälskar snön...

 

Så mycket hundbus i snön blev det.

En sväng till Köpis i Valbo hanns också med, så vi fick påbörja julklappshandlingen.

 

Lite surt bara att när man för en gångs skull är ledig en hel helg, då är

1) jag dunderförkyld   

2) hunden skadad (Blixtras tasspricka är inte alls ok)   

3) och självklart faller den en halvmeter snö (som gör åtminstone skogsträningen omöjlig...)


Men - som jag brukar säga - det kunde alltid ha varit värre...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards