Livet på landet

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

Skidorna...

Av Maria - 23 december 2012 23:00

... har åkt fram i år.

Första gången på två år, och före det kan jag inte minnas hur länge sen det var.

 

Gjorde premiärtur igår, med sambo och hundar (lösa) på 4 km.

Arg, svettig och trött. Och vingligt. Till en början. Sen började det bli riktigt roligt.

Och när jag kom hem var jag glad, nöjd och trött. Så härligt. Tre minusgrader, ett snölandskap som i en saga och ystert glada vovvar.

Kan det bli bättre?

Idag blev en tur till, den här gången utan hundar (vi hade kört rapport på förmiddagen, så de var rätt nöjda ändå, även om de gärna följt med, såklart) eftersom vi passerade ett så gott som ospårat fält med en halvmeter snö. Sen kom vi ut på jättefina skoterspår på skoterleden - och hejhopp vilket glid det blev då.

Slog på Runkeepern på vägen hem och konstaterade att det blev en 4,5 km vända idag.

   

Räcker gott till att börja med.

Roligt - och jag känner av muskler jag inte riktigt minns att jag hade   ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 10 maj 23:28

Clara och jag tog en tur till Magasinet Iggelbo - och jisses vad med fina blommor och annat de har! Köpte lite blommor och ett par fina dahlior! Kära Clara i shoppartagen: Hem och planterade lite blommor, satte även om tomatplantor som vuxit ur s...

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards