Livet på landet

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Leva livet lite långsammare...

Av Maria - 11 maj 2012 17:42

... säger doktorn att jag måste.


(Å hur ska det gå till?)

 

Har gått med en gnagande infektion - öronvärk, hosta och huvudvärk - en längre tid, och uppsökte under veckan doktorn, pga att jag känt mig så oförklarligt trött och orkeslös, även efter bara korta promenader.

Å doktorn hittade inga blåsljud på lungorna, inte var jag röd i halsen (trots att det känns som jag hostar sönder halsen hela tiden...) och kanske bara aningens buktande trumhinna.


Hypokondriker.

Tänkte jag. Och säkert hon också.


Tills hon tog blodtrycket, och det var alarmerande högt. Så pass att hon ville ta det en gång till. Och en till. Och därpå också ett EKG. Som - hör och häpna - också visade sviter på högt blodtryck.

(Inte var det kul, inte, men det visade ändå att jag inte var fullt ut hypokiondrisk iaf... en liten tröst...)

Och jag som aldrig i mitt liv har haft högt blodtryck, när jag har kollat tidigare. Och det har jag ändå gjort med jämna mellanrum.

Så, nu blev det helt plötsligt tantvarning   med blodtrycksmedicin på bums, kommande provtagningar och återträff med doktorn. Och säkert en hel del förmaningar om både det ena och det andra.


Kanske inte helt obehövligt, får jag väl ärligt säga...


 
 
Ingen bild

Eva

11 maj 2012 19:50

Inte kul, ta det lite lugnt nu Så ska du se att allt blir bättre igen.Kram

Maria

11 maj 2012 20:36

Tack Eva, ska försöka. Men du vet hur lätt det är...

 
Ingen bild

Susanne

29 maj 2012 07:29

Var rädd om dig Maria!!
kram

Maria

29 maj 2012 09:09

Ska försöka. Men det är svårt att slå av på takten när man har världens roligaste jobb och världens roligaste fritidsintresse...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Onsdag 8 maj 09:41

Den första på ÅTTA ÅR! Riksbanken sänker styrräntan med 0,25 punkter! Yoiiihaaaaaouuu! ...

Av Maria - Onsdag 8 maj 08:15


... det var väl roligt, hurra!Inte ett dugg. 8 maj och full snöstorm! ...

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:41


Brukar man inte säga april-väder?

Av Maria - Tisdag 7 maj 20:40


... is da shit!Så gott!

Av Maria - Måndag 6 maj 10:31

...tycks rent magisk!Med mallar i huset (hundar) har man blåmärken och bettsår hela tiden. Inte för att de är elaka, tvärtom, men väldigt lekfulla och väldigt högenergiska.På tävlingen i lördags fick jag mig ett bett i tumleden när jag skulle plocka ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards