Livet på landet

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Hundträning och långpromenad...

Av Maria - 27 januari 2013 20:19

...har vi blandannat hunnit med i helgen.
Igår roade vi oss med bebisrapport i Arvidsbo med Yksi och Frippan och familjen Ivarsson.

Båda tjejerna var jätteduktiga och gav järnet - när poletten väl ramlat ner.
4 fina skick blev det, med kortare förlängnigar. En del synintryck behövdes, det känns spontant som att våra malleflickor är mera pappas flickor än mammas... (och det är väl i sin ordning, kanske   )
Men allt är handlar så här långt bara om att det ska vara oslagbart roligt att springa, och det gärna fort;)
Sen på det tog vi ut storflickorna Blixtra och Bella, som också fick springa några skick med förlängningar. Bella var tyst och duktig - och Blixtra var duktig.

Om man säger så.

Vi jobbar med ljudet heeela tiden! Jag tyckte hon var bättre idag på stationen jämfört med de senaste gångerna, däremot framföringarna... där finns en del att önska;) J däremot var jättenöjd med henne på sin station, roligt!
Hursomhaver, båda mallisflickorna var jättenöjda när vi kom hem. Och hur skönt är inte det?

Själv frös jag som en hund (?) och det tog en lååång varm dusch och en stunds soffhäng med goa vovvar under vargfällen innan jag tinat upp...
Idag blev det en mils promenad med hela gänget vovvar i snön (det är Runkeepern som håller koll på både tid
och sträcka åt oss) och vi var ute i nästan två timmar.

Hundarna var riktigt nöjda, och det var jag också, om jag ska vara ärlig...)

Här hade jag sagt sitt  kvar till Bästa B och stanna till Isa när vi skulle fram och titta på ett rådjur som såg ut som om det låg och sov på snön. Men det gjorde det inte. Alldeles död var den. Och flera stycken låg runtomkring. Lite otäckt kändes det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 17 maj 22:09


... från maskrosor, laddat batteri för trimmer och för gräsklippare, såptvättat större delen av pooldäcket och burit fram lite utemöbler.Nu börjar sommarsäsongen och nog finns det massor att göra innan allt är på plats. ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards