Livet på landet

Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Rapporttränat småtjejer igen...

Av Maria - 10 maj 2014 23:28

... gjorde Sofia och jag i söndags kväll.
Började med rastning av Isa, Yksi och Blixtra. Under tiden slängde Sofia ut ett spår åt Bästa Blixtra, som fick ligga medan vi körde några kortare rapport skick med småtjejerna - som var duktiga i regnet!

Sofia gick ut och tog med sig Yksi. När hon var framme på B skickade jag upp Isa, som drog iväg som ett skållat troll, utan minska tvekan. Sofia skickade Yksi först tillbaka (som hade givit järnet ut, stannat efter 10 m, vänt sig om och tittat på Sofia, sen lagt iväg igen - mot A - utan kommandon).
När hundarna var inne på A gick Sofia vidare till C. Skickade Isa först sen Yksi, båda drog först järnet. Sofia skickar tillbaka Isa förut och sen Yksi utan problem. Hon går sen en klurig förlängning till D. Jag skickar Yksi först som lägger iväg som tusan, försvinner mellan träden - och kommer tillbaka! Jag var bara passiv, marschade på henne och följde efter henne ca 30 m - då släppte hon avståndet och drog järnet till D. Inga problem med förlängning. Sen gick Isa och jag imponeras av hannes stabilitet, springvilja och snabbhet! Jätteroligt!

Vildsvinsbök?
Nej-rivstarter efter springvilliga vovvar:)
Så var det då dags för Blixtra att få komma ut igen. Lite skogsbus med småtjejerna och rastning så var de dags för hennes spår.
Direktpåsläpp - jättetaggad (spårade hela vägen från bilen:)
Lugnt och fint spårarbete (undrar om det blev klurigare för henne eftersom det regnatmmedan spåret låg?), hittade en godisburk i spåret sen kampkudde till slut som hon alltid blir lika överlycklig för.

Så när kvällen kom, och finalen på Lets Dance började, så sov alla vovvarna sött på örat.
Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:09

... idag.Clara och jag åkte iväg efter jobbet, alltid lika roligt även om man saknar en del knallar från år till år, men å andra sidan kommer det ju nya!Marknaden kommer till Tierp två gånger per år, maj och oktober, med allt från korv, ost, cocosbol...

Av Maria - Torsdag 16 maj 23:04


På riktigt! Som jag njuter av denna värme efter den här långa vintern! Lövsprickningens tid, måste väl ändå vara den bästa på hela året (även om alla årstider har sin tjusning). ...

Av Maria - Torsdag 16 maj 07:00

... ser inte ut att vara den bästa. Jag pratade med ortopeden igår, då jag inte tyckte att jag fått riktiga hemgångsråd - mer än medicinen - när det gäller hennes fysiska aktivitet. Då hade han hunnit titta som hastigast på röntgenbilderna, och s...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:22


Men nu har väl Åkesson skitit i det blå skåpet i alla fall?Har skummat de två Kalla Fakta avsnitten om SD:s Trollfabrik. Nu går han ut i media och slår tillbaka mot media med full kraft och påstår att det är ett skämt?Självklart är han inträngd ...

Av Maria - Tisdag 14 maj 23:17

... idag med Pirripirran.Efter det förmodade diskbråcket i höstas, har hon inte återhämtat sig riktigt. Inga cykelpromenader, inga längre promenader, då blir hon smärtpåverkad.Har tappat muskler och styrka i bakdelen och lyfter ofta på ett bakben, tr...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards