Livet på landet

Alla inlägg den 29 maj 2014

Av Maria - 29 maj 2014 23:29

... blev det med Bästa B på kvällskvisten.

Har inte tränat något sen Enköpingstävlingen, iofs hade vi väl varit ut på rapporttävlingar typ tre helger på raken då.

Lite vila var nog välbehövligt. Då.

Hon fick  stanna kvar på A med mig, och Johnny trampade iväg ut.

(Vill iväg...)


 

Skickade ut henne till B, taggad som tusan, blev ett litet startskall. Det är jobbigt för henne att se Johnny gå ut och inte få följa med. Och veta att hon ska få springa. Snart.

Tillbaka till mig, sen gick Johnny en förlängning och jag skickade igen. Jättefin framföring och inget ljud. Kändes toppen.

(Fint fokus mellan skicken...)

 

Kom tillbaka, och sen skickade jag igen, samma fina framföring och inget ljud, och då hade Johnny gått ner till B och tog emot henne där.

(Yes - it's mine!)

 

Bra träning, vad som bekymrade mig är att hon kändes trött, och då var vi inte ens i närheten av fullängdssträckor. Jaja, den som lever får se. Tävling i Gävle på söndag.

(Som alltid - härlig naturupplevelse vid hundträningen...)

 

(Tallskog i motsol...)

 


Och på kvällskvisten ville Blixten gosnosa med Sofia - som varit med Felicia på agilitytävlingar hela dagen:

 

(Gosnosa tycker jag om, sa Blixten...   )



Av Maria - 29 maj 2014 23:27

... även om det inte känns så just idag - ca plus 14 och blåser isvindar med typ stormstyrka.

Men när plaskpölen täcks av efter vintern är vi ändå ett stooort steg närmare sommaren...  

... så också idag.

Så nu är det bara att invänta finvädret...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards