Livet på landet

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av Maria - 22 mars 2014 22:23

... stannar i Varberg hos Gullan och Benny.

Och jag är så ohyggligt glad för hans skull.
Två snälla människor, ensamhund och hur mycket tid som helst för hundpromenader och träning.

Och som Gullan sa; vi älskar honom! Inget skulle kunna få oss att lämna tillbaka honom.
Och jag är så glad.

En sån fin hund ska vara älskad och omtyckt. Det är å andra sidan svårt att inte älska honom. Han är ju en hund som lämnar avtryck hos alla han möter.
Nu hoppas vi att vi får se honom på tävlingsbanorna till hösten...
Finaste Dunderklumpen    - vi är så glad för din skull!

Av Maria - 22 mars 2014 21:34

... har vi tränat med Blixten idag.
Hon gick som en raket över och under nedfallna träd, genom snödrivor och över vårflodiga diken.

Tyckte det var jätteroligt!
Taggad till tusen   .

Och ännu mer surt att hon löper så vi inte kan tävla imorgon...

Av Maria - 22 mars 2014 21:30

...fick jag idag.
8 grader varmt men kall blåst - och sol.
Plockade fram alla övervintrande pelargoner, klippte ner dem och gav dem ny härlig hästmulljord.
Satte också ner alla pelle-sticklingar.
Nu är det vår!

Fick också ner några påsklökar, men vet inte om det är påskliljor eller pärlblommor.
Det lär väl visa sig:)

Av Maria - 22 mars 2014 21:25

... var jag i torsdags. Med en kompis.

Och tittade på Drottninggatans modeshw på Ciao Victoria.

Mest för att Clara skulle modella klänningar från Mäster Arnes skrädderi, där hon gör praktik i fyra veckor.
Så fint, och så duktiga modeller!

Jätterolig och annorlunda kväll.
Och modershjärtat svämmade över lite av stolthet!

Av Maria - 22 mars 2014 21:19

... HÄÄÄÄÄRLIGT!
Nu kan det bara bli bättre!

Av Maria - 22 mars 2014 21:17

... har aldrig haft malle.

The bigger the better    ?

Av Maria - 22 mars 2014 21:15

... igen. Och det med besked.
Från att ha varit vår med torra vägar, tussilago och blåsippor, ramlade det ner nästan 3 dm snö på knappt två dygn. Och så blev det vinter igen.

Hundarna var överlyckliga och jag tyckte inte heller att det var så tokigt.

Rätt klädd är det ju rätt härligt att vara ute i snöstorm...   
Om det inte är den 19 mars, såklart...

Av Maria - 22 mars 2014 21:08

... eller mitt hem är min borg.

Här i vårskrud.
Men oavsett årstid är detta mitt allra bästa älsklingshemma   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards