Livet på landet

Direktlänk till inlägg 16 juli 2015

Backträning och lydnad...

Av Maria - 16 juli 2015 22:45

... bjöd denna dagen på.
Vackert väder på morgonen, men sen ballade det ur helt.

Strax innan lunch mörknade det och himlen öppnades. Åska, blixtar och hällregn i en salig röra.
Uttråkad och rastlös.
När regnet upphörde åkte Sofia och jag till Torslundabacken och fysade hundar - 4 ggr uppför stora backen och 10 min uppvärmning innan och avvärmning efter. Tog nästan timmen med tre hundar.

Lite vila på toppen innan promenaden ner.
Sen bar det av till Brukshundklubben för lite lydnadsträning.

Här alla utom Moss, väntar på sin tur.
Gick si och så, Blixtra vill så mycket och det blir en del ljud med mig som hon har svårt att styra och då blir det konflikter. Hon har inte alls samma förväntan på Johnny och Sofia vilket gör att jag bestämt mig för att ta ett steg bakåt när det gäller den rena lydnadsträningen ett tag. Sofia ska ju tävla henne på Ungdoms SM i Göteborg i början av augusti och Johnny på SM. Så tränad i lydnad - eller åtminstone finslipad - blir hon ändå, Bästa Blixtra.

Här tittar Yxan på och förhoppningsvis "learning by looking"...
Och jag kan berätta att ikväll sover alla 4-beningar så sött på lurarna...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:09


... äntligen på gång?Man kan bara hoppas och hålla tummar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 21:37

Haft en jättemysig kväll med tjejerna och deras pojkvänner med smörgåstårta och fika och förskottsfirat min (61:a) födelsedag lite.Sen blir det tyst och tomt när de åker hem, och tomt utan hundarna också, även om det är rätt livat när de är här. ...

Av Maria - Söndag 28 april 18:15

... som vanligt, på helgen. Pysslat och plockat undan lite, handlat och fyllt kylskåpet, tog med en CD-spelare som jag laddade med hans bästa musik (Roland Cedermark) och så fika såklart.Tidningsläsning och nagelklippning hör också till. Här s...

Av Maria - Söndag 28 april 10:02

... på Flustret igår!50+ disco med Clabbe (Rakt över disc) som DJ på ett plan och disco med annan DJ även på bottenplan.Så jäkla roligt, rent ut sagt! När stuffade man runt i rosa stroboskopljus med 900 andra till gamla 80-tals hits? Och på Flustre...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards