Livet på landet

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Maria - 16 juli 2015 22:53

Av Maria - 16 juli 2015 22:52

... istället för Isa med Sofia i början av augusti. Isa är ff under utredning för sin hälta och har pga detta fått lämna walk-over och efter många diskussioner hit och dit fick Sofia i förra veckan besked om att hon får byta hund. Vilket innebär att Blixtra får följa med Sofia till Göteborg och tävla elitklass spår.
Spännande - och vi kommer såklart att hålla alla tummar!

Av Maria - 16 juli 2015 22:45

... bjöd denna dagen på.
Vackert väder på morgonen, men sen ballade det ur helt.

Strax innan lunch mörknade det och himlen öppnades. Åska, blixtar och hällregn i en salig röra.
Uttråkad och rastlös.
När regnet upphörde åkte Sofia och jag till Torslundabacken och fysade hundar - 4 ggr uppför stora backen och 10 min uppvärmning innan och avvärmning efter. Tog nästan timmen med tre hundar.

Lite vila på toppen innan promenaden ner.
Sen bar det av till Brukshundklubben för lite lydnadsträning.

Här alla utom Moss, väntar på sin tur.
Gick si och så, Blixtra vill så mycket och det blir en del ljud med mig som hon har svårt att styra och då blir det konflikter. Hon har inte alls samma förväntan på Johnny och Sofia vilket gör att jag bestämt mig för att ta ett steg bakåt när det gäller den rena lydnadsträningen ett tag. Sofia ska ju tävla henne på Ungdoms SM i Göteborg i början av augusti och Johnny på SM. Så tränad i lydnad - eller åtminstone finslipad - blir hon ändå, Bästa Blixtra.

Här tittar Yxan på och förhoppningsvis "learning by looking"...
Och jag kan berätta att ikväll sover alla 4-beningar så sött på lurarna...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards