Livet på landet

Alla inlägg den 3 september 2023

Av Maria - 3 september 2023 21:10

Lyssnar just nu på Brandmannen av Ulf Kvensler (som också har skrivit Sarek). Har kommit igenom halva och den är sjukt bra så här långt!
Sarek var också riktigt bra!

Har också precis - parallellt - läst ut Färskt vatten till blommorna av Valerie Perrin som många ropar på som årets bästa bok. Boken är bra och lite klurig men så bra som årets bästa bok tycker jag inte den är.

Läser just nu också - parallellt med ljudboken - Lånaren av Grebe och Pärson, också mycket bra.

Åh - det finns så mycket bra böcker - hur ska man hinna läsa alla innan man dör?

Av Maria - 3 september 2023 20:17

... får den late bråttom   .


Efter att ha legat på rygg i spat på Hotell Havsbaden hela dagen kände jag att jag kanske måste bidra till min överlevnad under kommande vecka och slängde således ihop två filmjölkslimpor med russin och nötter, sjukt goda om ni frågar mig!

På det hade jag köpt lövbiff till helgen, men i fredags blev det taco-paj från Ica med Eva (Chilli-matte) och i lördags blev det räksmörgåsar med Christina. Således stod lövbiffen kvar och behövdes tas om hand. Det resulterade i Biff teriyaki- superenkelt och supergott!

Nu är veckans matlådor räddade!

Av Maria - 3 september 2023 20:01

... i Grisslehamn åkte vi idag, Vickan och jag   .


Började med kaffe i loungen för att sen gå in på brunchen i restaurangen . Jättehärlig lunchbuffe, och mycket att välja på.

Efter det tillbringades hela eftermiddagen i hotellets spa-avdelning, så himla härligt! Varvade varma bubbelbad och stilla bad under bar himmel, bubbel och babbel. En fantastisk dag!

Hotell Havsbaden är ett fantastiskt hotell, jag är djupt imponerad av både spa-utbud, mat och inredning!

Och för den som inte vill spa:a finns många andra alternativ!

Tack bästa Vickan för en fantastisk dag   !

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards