Livet på landet

Alla inlägg den 21 september 2023

Av Maria - 21 september 2023 20:00

... av familjens (Clara och Filips) nytillskott Dagny.
Dagny hämtades hem som 8-v valp från Skåne förra helgen, och är en vildsvinsjakthund.
Hon bor hos Filip och Clara och ska bli Filips jakthund när hon blir stor!

Hon är också sjukt charmig och Lennys nya lillasyster.

Lite lagom uppkäftig redan nu!

Av Maria - 21 september 2023 19:00

... med Lill-mallan Vinna.

Pirran tar jag inte med längre på 8-km turen för jag är rädd att hon ska få ont i ryggen.

Såna här dagar får hon vilodag. Lite ledsen för det, säkert, men tvunget.

Ömsom fin grusväg, ömsom sprängsten, men vi tar oss fram.

Och Vinna sover sött på örat på kvällskvisten   !

Av Maria - 21 september 2023 17:15

... igen.
Check på den!

(Och ja, jag är en av dem oinvigda som fortfarande glatt vaccinerar mig   )

Av Maria - 21 september 2023 16:30

... från Vattenfall:

Ser ju bra ut just idag. Kruxet är ju att den el jag säljer, via solpanelerna på stalltaket, inte heller genererar några högre priser.

Funderar över vintern, och hur man ska tänka där, när kylan kommer och pannan till uppvärmningen av huset kör igång. Det är då det gäller!

Av Maria - 21 september 2023 16:15

Det kan man fråga sig. Man bränner koranen och hänvisar till yttrandefriheten, man skjuter ihjäl varann och varanns anhöriga. Våldet eskalerar, polisen har inte en chans.

Hittade idag på instagram ett öppet brev till  statsminister Ulf Kristersson från Nina Rung, våldsförebyggare, kriminolog, barnrättsexpert och författare, som jag tyckte var så bra skrivet, så jag publicerar det nedan:

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards