Livet på landet

Alla inlägg den 12 september 2023

Av Maria - 12 september 2023 23:11

... finns snart på en vägg nära mig!

Har beställt jättefina posters med motiv av Jessica Johanssons foton, nu ska vi bara hitta passande ramar!

Av Maria - 12 september 2023 23:09

Födelsedagen av Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt. Köpte ett signerat ex denna gång.
Ser fram emot att få börja plöja den!

Någon som läst?

Av Maria - 12 september 2023 23:07

Jag är ingen blomstermänniska men av nån anledning trivs orkidéer hos mig.
Min förra svärmor berättade för mig att det inte var min förtjänst utan det berodde på att huset var dragigt. Och det var det ju.
Tills vi bytte fönster för några år sen. Och orkidéerna trivs lika bra ändå!

Av Maria - 12 september 2023 21:19

... saxad ur UNT idag.

Sakine Madon heter tjejen som skriver krönikor i morgontidningen och hon är en vass rackare. Inte rädd för att sticka ut hakan, oavsett det gäller koranbränningar eller lokalpolitik.

Det här är ju också ett ämne som rör upp känslor    hos dagens föräldrar:

Är det inte sant, så säg?

Det kan hända att det är en generationsfråga, när mina barn var små ville man ha dem hemma varje ledig stund!

Av Maria - 12 september 2023 21:13

... efter jobbet.
Började med att kissa hundarna och tog sen fram ogräsättikan som jag varit och köpt på Granngården på hemväg från jobbet. Gick loss på grusgångarna, så långt det räckte.

Tog sen Vinna-Pinna på en liten cykelpromenad på sisådär 8 km längs grusväg bitvis med sprängsten (underlag för timmerbilar - mycket oskönt cykelunderlag   ), så nu borde hon vara lite nöjd ikväll (kan man hoppas).

När vi kom hem plockade jag fram gräsklipparen och körde av framsidan - och sen blev det mörkt   !
Före kl 20!!

Effektiv kväll, kan man säga!

Av Maria - 12 september 2023 21:06

... stekt!
Bilbränder här??
Det kryper inpå.

Enligt uppgift ska det vara tre kommunbilar som eldats upp och en taxibil.

Av Maria - 12 september 2023 21:02

... hemma!

Än så länge ser den rätt ynklig ut, men vänta bara!

Nu återstår bara att fundera ut var på tomten den gör sig bäst? Det är mycket berg under gräsmattan, så jag kan inte riktigt själv avgöra var jag vill att växterna ska sitta. Det får ofta bli där det fungerar. Eller där hundarna börjat gräva ett djupt hål   . Klurar lite på den, något dygn till.

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards