Livet på landet

Alla inlägg under februari 2024

Av Maria - Torsdag 22 feb 17:35

... igen:

Av Maria - Onsdag 21 feb 08:26

... av tomatfrön 100/1000 tar sig!
På bara några dagar börjar de sticka upp!
Vilken tillfredsställelse det är att se något komma upp ur jorden som man själv har sått!

Ställde burkarna med jord i gamla fågelfrö-förpackningar av plast, på golvvärmen i badrummet under fönstret. Det gjorde nog susen. Blir ju som miniväxthus varenda ett!

Av Maria - Tisdag 20 feb 22:52

... ringde mig idag. Med anledning av att jag bytt elbolag, från Vattenfall till Skellefte-kraft. Undrade om de kunde erbjuda mig något för att stanna.


 
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Så jag berättade om hur många timmar jag suttit i telefonkö hos Vattenfall under alla år av lojalitet, hur lite svar och hur lite hjälp jag fått, hur många Mail jag skickat som jag aldrig fått svar på! Hur många frågor jag haft om min mikroproduktion som jag aldrig fått svar på, hur jag klagat på den dåliga ersättningen för minroproduktionen. Och NU när jag sagt upp avtalet med Vattenfall, väljer man att kontakta mig för att ge mig ett nytt erbjudande   ?

Men, det blev tyvärr ett ruttet skratt rätt in da face på den här stackars kundundersökningsmänniskan och ett gott råd; ta hand om de kunder ni har istället för att försöka fånga tillbaka dem som ni har förlorat. DÅ är det för sent!

Av Maria - Tisdag 20 feb 22:38

Har hittat ett konto på Instagram som heter Schyssta stygn. Hsr scrollat det ikväll och skrattat så jag tappar andan. Delar med mig av ett axplock - men det finns massor

Underbart konto   !!

Av Maria - Tisdag 20 feb 21:34

... och ikväll tränade vi bland annat apportering.
Och hej vad det går   !

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, att träna Vinna är som att ratta en Lamborghini!

Vi tränade också platsliggning med störning, jättesvårt.
Bland annat och mycket mera.
Så roligt och så tacksam för all hjälp från Sofia och Johnny!

Av Maria - Tisdag 20 feb 21:30

... idag!

De rutiga är presenter, men resterande böcker har jag köpt till mig själv!


Baksidetexter:

 


 


 


Något att se fram emot   !


Av Maria - Tisdag 20 feb 17:03

... är allt möjligt, tydligen.

Saxat ur UNT idag:

Så fruktansvärt   .
Undrar hur länge de kan få hålla på, utan repressalier?

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards