Livet på landet

Alla inlägg den 4 januari 2024

Av Maria - Torsdag 4 jan 23:18

Lagom otäck bok. Första gången jag lyssnar på något av denna författare, men det lär bli mera.

Nu har jag övergått till denna:

Känns bra så här långt. Har lyssnat på lite av Stina Jackson tidigare. Lo Kauppi läser, och henne gillar jag.

Av Maria - Torsdag 4 jan 23:13

Av Maria - Torsdag 4 jan 23:10

... finns det på en vinter?
Herregud vad det kommer snö här! Sen i mitten av november har det snöat, nästan utan uppehåll (känns det som åtminstone, för oss som skottar).
Från igårkväll till idag har det säkert kommit ytterligare 20 cm. Kallsnö, så det är lättskottat, men det ska ändå göras.
Idag har det varit så vackert, singlande snöflingor i motljus till en blek januarisol och 10 minusgrader.
Så vackert så man nästan blir religiös, och svårt att fånga allt det vackra i en mobilbild.

Mattes malletjejer som vet att man måste stanna innanför grindarna även om de är öppna (såvida det inte kommer en hare   ). Duktiga ibland.

Skottar och skottar. Matar fåglar. Tur att hundarna älskar att vara ute med mig!

Sen är det rätt skönt att komma in och trängas i en bädd också!

Av Maria - Torsdag 4 jan 23:02

... hos min mångåriga vän Mia och hennes son Thomas. Så mysigt, roligt att ses igen - nu var det länge sen

Vilken härlig plockbricka:

Nu får det inte dröja lika länge till nästa gång vi ses!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards