Livet på landet

Alla inlägg den 19 januari 2024

Av Maria - Fredag 19 jan 21:01

... har jag gjort idag.

Med anledning av en fantastisk tidsbokare och en lika duktig säljare övertalades jag till att byta larmbolag, trots att jag varit så nöjd med det gamla, och utan en tanke på att låta mig övertalas.
Gick ju sådär, kan man ju tycka, med facit i hand.
Ett par tusenlappar fattigare och med en mera komplett larmutrustning sitter jag här nu och undrar vad som hände? Och hoppas att det här larmet funkar på ish-samma sätt som det andra.

Som grädde på moset ringde den gamla larmfirman och erbjöd sig på stående fot att kapa månadskostnaden till hälften. Jag sa som det var, det kanske ni hade kunnat kommit med när jag ringde och frågade om uppsägningstid och om jag blev återbetalningsskyldig för utrustningen !

Så, bye bye Sector Alarm och welcome to Rocknö Verisure!

Av Maria - Fredag 19 jan 21:00

... eller inte.

Jag blandar hejvilt mellan självhjälpsböcker och skönlitteratur.

Den här lyssnade jag på, författaren relaterar till sin egen separation. Den var bra. Ibland glömmer man dock att det kan vara en fruktansvärd sorg även för den som tar initiativet till separationen, och inte varit den som blivit dumpad. Ibland går det bara inte att fortsätta, om inte förutsättningarna ändras.

Jag har också lyssnat mig igenom den här kritikerrosade boken, vilket var en bedrift. Av mig.
Författaren skriver om sorgen efter sin make som dött i cancer efter tre års sjukdom, men mest tycker jag att den handlar om författarens jakt på en egen lägenhet i Nice i Frankrike.
Och det var inte så intressant!

Av Maria - Fredag 19 jan 20:52

Kanske inte i så mycket kyla - men dagens sol fick mina solcellslampor att lysa. Och det är då första gången för i år!

Hallelujah!

Magiskt.
Ni vet, när det plötsligt bara händer?

Av Maria - Fredag 19 jan 20:49

... och ensammiddag.

När man då ska boka. För en person.

Men gott var det, och prisvärt. Fredagsmiddag, en matlåda och en massa pasta till hundarna.

Av Maria - Fredag 19 jan 20:47

... minus 14 på lunchen och strålande vackert.
Gnistrande snö och sol!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards