Livet på landet

Alla inlägg den 21 januari 2024

Av Maria - Söndag 21 jan 19:33

... och det var säkert 2,5-3 veckor sen senast.
Fick ju så gruvligt ont i axlarna för några veckor sen och började fundera på om jag fått artros.
Då tog jag en paus från gymmet. Eller om det bara var en dålig ursäkt för att slippa   ?

Jag tror nu att det kan ha varit träningsvärk efter all skottning!

Så ikväll var jag ner och körde ett pass, kändes jättebra. Efteråt   .

Av Maria - Söndag 21 jan 19:29

... idag, som vanligt när det är helg.

Vi snickelisnackade lite, drack kaffe och läste tidningen.

Pratade med två svägerskor till pappa i telefon (högtalartelefon) så vi fick höra hur läget var med dem.

Pappa är nu inne på sitt 88:e levnadsår och är mera trött nu än han varit tidigare, så jag brukar vara där 1-1,5 timme, det är ganska lagom, sen behöver han vila.

Av Maria - Söndag 21 jan 19:25

... till plus 1. Grader. På ett dygn.
Hur är det ens möjligt?

Av Maria - Söndag 21 jan 11:19

... i veckan.

Började med Hämnden, en dansk film med Persbrandt i huvudrollen. Den får 3-3,5/5.

En annan kväll blev det Hjärter Dam, också en dansk film med en del svenska skådespelare.
Den får max 2-2,5/5 av mig. Mest för att jag blev så ilsken på hur den kvinnliga huvudrollsinnehavaren agerar. Bra skådespeleri annars.

Sist - och bäst av den här veckans Netflix-filmer - blev denna, Ser du månen Daniel?
En film med verklighetsförankring där en dansk ung kille som gillar att fotografera, blir tillfångatagen och kidnappad i Syrien och torterad. Fruktansvärd film, men mycket bra. Den får 4/5 av mig.

Av Maria - Söndag 21 jan 10:21

Vilken underbar lördagkväll på Hits For You i Gävle!
Anna-Karin och jag firade vännen Katta som fyllde 60 i oktober.
Jag ääääälskar Hits For You (och Katta också, därför blev det dubbelt fantastiskt att få ge henne en helkväll, när man har lika roligt själv).

Vi blev till slut ett tjejgäng på 8 personer och det var jättejättetrevligt, jag tror alla var nöjda.

3-rättersmiddag med dryck och en fantastisk musikshow. De är så proffsiga och duktiga.
Har ni aldrig varit på Hits For You i Gävle, rekommenderar jag det skarpt!
Proffsigt, roligt och gänget bjuder på sig själva.
Obeskrivligt bra!

De har grävt djupt i skattkistan av gamla hits, som de framför med bravur! Allt från gamla svenska schlagers och folkparksmusik till ABBA-medley och
massor av musik med Tomas Ledin. Och allting däremellan.

En fantastisk kväll!

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards