Livet på landet

Alla inlägg den 20 januari 2024

Av Maria - Lördag 20 jan 11:08

... har jag köpt för halva lönen den här vintern.
Nåja, nästan i alla fall.
Talgbollar, solrosfrön, kokosbollar, kokosfettsklumpar med insekter - you name it.
Från början skulle jag INTE köpa frön av något slag men fick vika ner mig. Så nu har de en hel buffé av godsaker, och jag älskar att se på dem och veta att jag hjälper dem igenom vintern.
Surnar till ibland när skatorna och kråkorna kommer förbi och glufsar, men veknar snart. Det är ju lika mycket vinter och kyla för dem.

Fyra träd/buskar har jag i trädgården som jag hänger fågelmat i, så de ska ha lite valmöjligheter och inte behöva slåss om godsakerna.

Jaja, det är väl åldern (på mig) som gör att jag tycker det är mysigt   .

Av Maria - Lördag 20 jan 10:47

... eller åtminstone någotsånär liknar karma.

Jag ryser längs hela ryggraden när det förkunnas att Hovrättens dom för misshandeln och mordet av Jeanette Bergström rivs upp och att HD dömer förövaren och mördaren till livstids fängelse   !

Karma och karma, men någon rättslig instans har ändå tagit sitt förnuft till fånga! Stort så.

Man förundras verkligen över vad det är för fel på folk, hur stora fel är det när man tycker sig kunna behandla en annan människa på det viset?

Hade det varit en hund hade den varit avlivad, kan jag säga.

Av Maria - Lördag 20 jan 10:39

25 minus och soluppgång. Underbart, men kallt.
Och prognosen säger plusgrader om någon dag, hur är det ens möjligt?

Den här vintern ska jag minnas som den då snön stod högt över staketet (undre tråden) på vår ridbana. Kan inte minnas att vi haft det så tidigare.

Härligt sen att komma in i ett varmt hus och äta frukost till Nyhetsmorgon!

Moments to remember   

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards