Livet på landet

Alla inlägg den 2 april 2024

Av Maria - Tisdag 2 april 20:59

... går åt pipsvängen.

Tomaterna kom upp så fint, och sen bara dog dem.
Nu har jag ananas-physalis på groning men det ser inte så lovande ut, dessvärre.

Fick några små förkultiveringar av Clara, turligt nog, annars skulle det nog vara magert i mina krukor!

Nu har jag ändå sått lite blom-frön, så får vi se om det blir något av dem.

Golvvärmen i badrummet borde vara gynnsam i detta tidiga skede.

Den som lever får se.

Av Maria - Tisdag 2 april 20:53

... när man börjar titta i vinylbacken!

Lasse Tennander och Rötter!

Grymlings med Mitt bästa för dig!

Monica Törnell med Vintersaga.

Dan Hylander och Py Bäckman lyssnade jag också mycket på.

Eva Dahlgren var en favorit.
Och Björn Afzelius såklart.

Nationalteatern såklart.
Och så flera Ulf Lundell, Bruce Springsteen, Bay City Rollers, Roxy Music, ABBA med flera med flera.

Så mycket nostalgi, och så mycket minnen!

Av Maria - Tisdag 2 april 20:46

... de luxe.

Började igår kväll med blåst och snöglopp. Och kallt. Vaknade flera gånger av att det blåste så jag trodde taket skulle lyfta. Hade förberett mig för strömavbrott genom att ta med pannlampan till sängbordet, men den behövdes inte.

Fick springa runt på tomten och leta grejer - tomma vattentunnor som jag i min iver ställde ut under en solig dag i påsk, när jag lurades att tro att våren var i antågande, hundborstar, snöspadar, dörrskyltar och lite annat smått och gott som blåst iväg.
Och värre skulle det bli.
En timme innan jag skulle åka ner till jobbet blev det strömavbrott.

Strömmen hade som tur var kommit tillbaka tills jag kom hem. Ut med vovvar - fy farao så kallt, ingen långpromenad idag, och ingen skogspromenad heller. Rädd att få ett träd i huvudet i blåsten. Gick ett yttervarv i hästhagen så hundarna fick springa lite.
Nej, in och igång med en brasa.

Ingen lindring i sikte. Tackochlov har vi bara haft snöglopp, i södra delarna av Sverige har det kommit upp emot 30 cm snö! Måtte vi slippa det, nu vill vi ha vår!

Av Maria - Tisdag 2 april 08:10

... eller var det ett skämt, fru Schaeffler?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards