Livet på landet

Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Edwin - vår vita prins!

Av Maria - 1 februari 2009 17:43

Medan vi tränade hund idag, var våra tjejer hemma och tränade häst. Lite löshoppning stod på dagens schema, med vår Strulgrålle och Prins, Edwin.

Här kommer lite bilder som fotats idag:

Visst är han väl underbart vacker?

Här ser man verkligen araben i honom - som både gör honom så tjusig och samtidigt ställer till en massa elände, förmodligen :)

Öka traven kan han...

Och hoppa hinder... En riktig allroundponny!

Och våran Prins... för det mesta!

 
 
Berit

Berit

3 februari 2009 10:29

Ståtlig kille!
I min ungdom red jag och minns hur härligt det var....

http://livsresan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika f.d.f.d. matte och mamma till Emelie

11 februari 2009 14:17

ÅÅ vilka härliga bilder!!! Vi saknar honom så hjärtat ömmar. Den dagen då vi beslöt att sälja Eddie(då till f.d ägarna Madde och Katta),var det svåraste beslutet vi någonsin hade gjort men som kändes helt rätt med tanke på deras stora hästkunskaper. Nu finns han hos er och det är en fröjd att läsa eran blogg och följa er utvecklingen med Eddie. Han har verkligen hamnat på rätt ställe.

 
Ingen bild

Maria

11 februari 2009 19:28

Ulrika - vad glad jag blir när du skriver så! Och kul att du läser bloggen! Jag kan säga att vi slitit vårt hår i förtvivlan ibland för han kan - eller kunde, kanske jag ska säga - vara en riktig Strulpålle. Det tog nog ett år för honom att acklimatisera sig - och jag kan säga att det ska mycket till innan vi nånsin skulle lämna ifrån oss våran Edwin. Vi kommer inte att göra oss av med honom frivilligt kan jag säga, vår ambition är att han ska få leva resten av sitt liv med oss.
Titta gärna in när ni har vägarna förbi!

 
Ingen bild

Ulrika

11 februari 2009 21:34

Det känns tryggt. Ni vet att vi finns till hands om det behövs. Kommer gärna förbi någon dag.

 
Ingen bild

emelie

25 februari 2009 11:26

hej! jag jag håller helt med mor! han ser jättefin ut och ser ut att trivas som fisken i vattnet! jag är så glad att ni höll ut när kan var lite kronglig, men han är vekligen världens bästa och tänk vad ni har lärt er massor nu! jag är så glad att ni tar så bra hand om vår lilla älskling och klart vi kommer förbi nån dag! det vill jag verkligen! han ser verkligen jättefin ut och det gör mig jätteglad! kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 13 maj 15:08


? idag, som du begravdes i Vendels kyrka. Så vackert. Saknar dig fortfarande varje dag. ...

Av Maria - Måndag 13 maj 11:39

... från hell, har tagit mig i besittning.   Började i torsdags med lite halsont och värsta raspiga whiskey-rösten. Fortsatte sen, inga andra symtom. Förrän igår - söndag. Då satte snuvan igång, och en jobbigt hosta (fick ta slemlösande). Ingen f...

Av Maria - Söndag 12 maj 23:13

... idag. Samling kl 9 vid klubbstugan.Ett gäng tappra ekipage var med, tre sökhundar med förare och resten spårekipage (6 st) rullade ut i skogen. Söket vallade ruta och vi andra la spår och snitslade uppletanderuta. Gick bort till sökbanan sen, någ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:48

Aldrig har väl Eurovision varit så politiskt som i år. Demonstranter och burop mot att Israel fått ställa upp med ett bidrag. Och så uteslöts Nederländerna för deras sångare hade varit hotfull mot en kamerakvinna, och så försökte man få nån politisk ...

Av Maria - Lördag 11 maj 22:23

Idag på lite annat sätt - med sele och lina som är fäst i styrstaget på cykeln. Och ingen cykelhjälm. Och sprängsten bitvis på grusvägen. Nåja, hon sprang snällt med den 61+ åriga matten. Sprang med sträckt lina men drog inte järnet. Jätteduktig...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards