Livet på landet

Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Maria - 15 februari 2009 21:00

Idag har Storasyster och Fia varit på en heldags agilitykurs i Lövstabruks ridhus för Eva Karlsson. Det hade enligt storasyster varit både ris och ros. Fia började bra och gick ut hårt och visade framfötterna stort. Tills kondisen tröt. Eller motivationen. Eller vad det nu var. Både ock kanske? Hem till mig kom ett mess om att Fia -  just då - inte var världens roligaste hund... för tillfället.

Men Fia kom igen och och allt var frid och fröjd. Vann t o m en liten tävling och fick en fin liten tvinnad repknuta att leka med (för den som är intresserad av grejer - vilket Fia egentligen inte är, det är roligare med nåt att äta tycker hon :). Men Ässi blev glad, för hon la beslag på leksaken direkt - alla leksaker ÄR HENNES, sån är lagen! Och det tycker Fia är helt ok, så länge hon får ha båda märgbenen för sig själv...

Ikväll sover hon nog gott, den lilla sheltiskruttan... och Storasyster också tror jag. Det tar på att gå på kurs!

Och Ässi, ja hon har fått en härlig vinterpromenad och ett rejält skogsspår (med snö i såklart) med lite tricks och grejer, och det fixade hon galant.

Men ändå, lite orättvist tycker hon säkert att det är... att en del får åka på kurs och andra inte...

Av Maria - 15 februari 2009 14:50

Missade Melodifestivaldeltävlingen förra lördagen, men igår såg jag den.

Tyckte det var ett riktigt skapligt startfält - ja, förutom Markoolio då, stackarn, platt fall blev det för honom - med både poppigt och rockigt.

Fastnade för Heat med 1000 miles (som gick till final) och så var ju Måns lika proffsig som vanligt, så att han gick till final var väl ingen överraskning.

Jag är ju svag för Lasse Lindh, kanske inte i Melodifestivalsammanhang, men jag tycker om att lyssna på honom. Låten igår - Jag Ska Slåss I Dina Kvarter - var inget undantag, den var också bra men kanske inte någon låt att slåss i finalen med. Däremot hemma på mp3 :) kommer den att gå varm.

Och Petra Mede som programledare tyckte jag var helt ok. Har läst nästan bara negativ kritik (heter det så?) om henne sen förra lördagen, men jag blev glatt överraskad. Hon har ju en kaxig stil, och hon kör sitt eget race, och igårkväll tyckte jag att hon var riktigt kul fläckvis.

Här kommer en annan Lasse Lindh låt, som också är riktigt, riktigt bra.

Vrid upp & lyssna:


Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards